Hoi,
Ik heb mijn schaduwstations in Wintrack (7) getekend en heb nu één schaduwstation klaar. Alle info heb ik op een 1:5 afdruk bijgetekend zoals bloknummers, wisselnummers, bezetmelders en wisseldecoders. Ook de lengte van blokken, welke booster e.d. is er bij geschreven (van de info in TrainController maak ik een backup). Maar dit gaat natuurlijk fout lopen want die tekening beschadigd binnenkort wel een keer.
Ik heb nu al eens in WinTrack zitten kijken maar dat is geen handig systeem om al deze info in bij tehouden.
Vandaar nu mijn vraag: Hoe slaan jullie deze gegevens eigenlijk op??
Groetjes
Johan
Administratie bijhouden
Administratie bijhouden
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Re: Administratie bijhouden
Uhhhmmmm niet eigenlijk, maak altijd een backup van het bestand in mijn geval koploper als er een verandering in de gegevens is aangebracht, en die backup staat op een andere HD en op een USB-stick.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Tja eigenlijk heb je (weer) gelijk Wim, want ja alle info staat in mijn geval in TrainController en de fysieke plaats van de bezetmelders en wisseldecoders e.d. staan in een layer van WinTrack getekend. Het lijkt er op dat ik iets "dubbel" wil gaan doen, alsof er niets beters te doen is
Groetjes
Johan

Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
-
Op de modelspoorvereniging hebben we een heel groot Excel sheet gemaakt. Er is nu 1 bestand waarin precies staat welke kabels er in de gehele baan zitten, waar die beginnen en waar die uitkomen. Dat bestand is vervolgens uitgeprint (per module 1 pagina). In Winrail zijn wat schematische tekeningen gemaakt van de sporen die op de betreffende bak zitten, en daarin zijn ook de blokovergangen in getekend.
Dit alles is uitgeprint en in een map gestopt. Die map hebben we bij als we met de club ergens heen gaan met de baan. In het geval van problemen is het dan allemaal snel uitgezocht.
Dit alles is uitgeprint en in een map gestopt. Die map hebben we bij als we met de club ergens heen gaan met de baan. In het geval van problemen is het dan allemaal snel uitgezocht.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig