vastzetten rails 2
vastzetten rails 2
Hallo allemaal. Nog even over het vastzetten van m'n rails.(Minitrix/Roco). Heb al een grasmat van Busch op de plank geplakt. Kan ik hier ook de rails op lijmen? Mvg Henk.
-
Re: vastzetten rails 2
Met houtlijm moet dat ook prima gaan, en dat geld ook voor de vraag in je andere topic.
Nog een tip, een volgende keer kun je beter alleen stukjes grasmat gebruiken op plekken waar je ook echt gras wil hebben liggen. En meerdere soorten grasmatten of vezels door elkaar gebruiken geeft een gevarieerder effect.
Groetjes Michiel
Nog een tip, een volgende keer kun je beter alleen stukjes grasmat gebruiken op plekken waar je ook echt gras wil hebben liggen. En meerdere soorten grasmatten of vezels door elkaar gebruiken geeft een gevarieerder effect.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: vastzetten rails 2
Hallo Henk.HeZwi schreef:Hallo allemaal. Nog even over het vastzetten van m'n rails.(Minitrix/Roco). Heb al een grasmat van Busch op de plank geplakt. Kan ik hier ook de rails op lijmen? Mvg Henk.
Jammer dat de grasmat al is vastgeplakt op de plaat.

Ik had, toen ik met een start N spoorbaan begon.
Een plaat meubel spaanplaat, goedkoop.
Daarop had ik een plaat 18mm zachtboord gelijmt met houtlijm.
Toen de [grasmat] met vooraf kant en klaar spoortrace fotoplaat.
Waar je de beginset AB+ van Minitrix met uitbreidingsets C,D,E kon inpassen.
De rails werdt niet gelijmt maar met de minitrixspijkertjes.
Deze hadden geen invloed op geluids overdracht op de onderplaat.
Daar de spijkertjes alleen in het zachtboord steken en niet de plaat eronder.
Dat werkte perfect.
Martin de Deugd