Omdat ik mijn Peco code 55 wissels met een Tortoise wil bedienen, heb ik het veertje verwijderd. De Tortoise krijgt het wissel nu niet helemaal om, de tong blijft meestal op ca. 0,5mm afstand van de rail steken. Voor de stroomvoorziening geen probleem, het hartstuk heb ik voorzien van een eigen aansluiting. Maar voor een betrouwbare treinenloop is het wel een probleem. Zie bijgaande foto's, van de stand van de tongen na omzetten door de Tortoise, en na handmatig verder aanduwen.
Wanneer ik, zonder dat de Tortoise is geplaatst, de wissel met de hand omzet, voel ik op het laatste stukje een soort weerstand, en hoor je een licht schurend geluid. Wanneer je de stelbalk iets naar beneden duwt, loopt de boel wel soepel. Kennelijk zorgde het veertje daar ook voor (of het is zo sterk dat het daar gewoon doorheen drukt).
Het probleem doet zich voor met meer dan één wissel. Een beetje vet ertussen doen zou misschien kunnen helpen, maar dat lijkt me niet zo'n goed plan met het ook op aantrekken van vuil.
Heeft iemand hier ervaring mee, danwel een oplossing voor? Anders wordt het toch veertje terug en een PL-10W of een Seep eraan.