decoder van BR182 naar trix 12187

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
bobkeizer

decoder van BR182 naar trix 12187

Bericht door bobkeizer »

Hallo allemaal

eerst voorstellen natuurlijk. Ik heet Bob, ben nu 45 en ben een maand of zes geleden weer gestart met een oude liefde. Nu N-spoor. HO is mij te groot.

Nu mijn vraag.
Ik heb een digitale trix BR182 van de starterset en deze rijdt prima, maar aangezien ik ns wil heb ik een trix ns 1855 gereserveerd op marktplaats (heb ik nog niet in huis vanwege vakantie verkoper) welke digitaal is voorbereid.

Ik wil de decoder van de BR182 overzetten in de NS loc.

Om niet van alles kapot te maken (waar ik erg goed in blijk te zijn) is mijn vraag of iemand tekeningen of foto's heeft over hoe ik de locjes moet openmaken en de decoder netjes kan overzetten.

Alvast allemaal bedankt :D

Bob

matthew

Re: decoder van BR182 naar trix 12187

Bericht door matthew »

Hoi Bob,

Ik heb foto's gemaakt van het boekje. Het openmaken van de lok is vrij eenvoudig. Ook heb ik er een foto bijzitten waar je de decoder moet aansluiten en wat je moet verwijderen (het steekprintje binnen de rode cirkel, makkelijk eruit te trekken).

Groetjes,
Matthew

Ps. Waarschijnlijk moet er ergens nog een spoor doorgeslepen worden maar daar weet ik niks van aangezien ik niet digitaal rijd!
Afbeelding 005.jpg
Afbeelding 005.jpg (76.85 KiB) 1216 keer bekeken
Afbeelding 007.jpg
Afbeelding 007.jpg (44.29 KiB) 1215 keer bekeken
Afbeelding 006.jpg
Afbeelding 006.jpg (81.56 KiB) 1216 keer bekeken

RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

spoor65

Re: decoder van BR182 naar trix 12187

Bericht door spoor65 »

Bob,

Welkom bij de n-spoorclub

Jouw vraag is dus eigenlijk hoe de BR182 open moet, die 1855 zal het probleem niet zijn.
Daarvan geeft mathew dus idd ook al de uitleg.

Echter, de grote vraag zal zijn, of de decoder uit de 182 wel overgezet kan worden.
Vaak worden af fabriek modellen voorzien van een ingebakken decoder, terwijl de 1855 dus een
Stekker decoder aansluiting heeft, waar je dus eenvoudig een decoder met pins in kunt drukken.

Daarnaast is er dan nog de 2e vraag, als je die decoder al wel kunt overzetten, is dan de analoogprint die dus uit de
1855 gehaald word wel passend voor de BR182, als dat niet zo is, heb jij, maar ook iemand anders dus helemaal niets meer
aan de br182.

Mijn advies, indien je toch alleen NS wilt gaan rijden.
Laat de BR182 intakt, en verkoop die loc bv hier in "vraag en aanbod" en/of Marktplaats.
koop vervolgens voor pakweg €25 a €30 een decoder passend voor de 1855 ( indien je gebruik wilt maken van de NEM aansluiting kies dan voor Tran
of Rautenhaus/trix decoders, de laatsten zijn rond de €38)

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie