Hoi,
Ik heb een peco 55 engelse wissel liggen, deze is vervangen voor een nieuwe onlangs vanwege slecht functioneren na het ballasten. Het valt me op dat de beide wissels erg moeilijk omgingen voor de servo's. Ze moeten doordrukken om het laatste stukje aansluiting te krijgen op de rails.
Dat de servo's hard moeten werken heeft nu geresulteerd in een defecte servo. Op zich niet erg dan vervangen we ze wel. maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Iemand ervaring hiermee en tips om de wissel soepeler te laten lopen.
De tongen en scharnieren zijn helemaal schoon en vrij van obstakels.
groetjes Martin
Zwaar omgaan peco 55 double slip
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
Re: Zwaar omgaan peco 55 double slip
Martin,
Met ballasten toch wat lijm in het schuifmechanisme gekomen?
Is mij ook eens gebeurd, de lijm liep er toch in ondanks dat ik wat afstand gehouden had.
Groetjes,
Jos
Met ballasten toch wat lijm in het schuifmechanisme gekomen?
Is mij ook eens gebeurd, de lijm liep er toch in ondanks dat ik wat afstand gehouden had.
Groetjes,
Jos
-
Dat heb ik bij deze dus goed schoon gehouden, De mechanismes zijn ook goed schoon zo ik het tenminste kan zien.
groetjes
groetjes
-
Ik ben erachter: De weerstand word veroorzaakt door de flenzen die aan de wisseltongen zitten. Die staan schuin naar beneden gebogen waardoor ze over de bielzen schrapen bij het bewegen. Ik heb ze iets omgebogen zodat de tongen recht staan en nu gaat het goed.
Groetjes

Groetjes
-
Tip!!
Zorgvuldiger met materiaal omgaan

Zorgvuldiger met materiaal omgaan

Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Daar moet ik eens goed opletten bij het leggen de komende maanden
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
-
Dus je vind me lompR Fongers schreef:Tip!!
Zorgvuldiger met materiaal omgaan![]()

Dat is sowieso het devies. Maar dit ligt niet aan lompigheid. Door het rijden van de treinen draaien de tongen iets waardoor de flens schuin naar beneden gaat staan. Dit heb ik nu al bij twee engelse wissels.
Ik denk dat dit een andere oorzaak berust

groetjes
-
Nou,
Je bent de eerste die het aankaart
conclusies van lomp etc heb ik niet gemaakt
en ik ken er die velen malen meer kilometers maken en waar dit dus geen enkel probleem is.
De constatering die jij aanvoert komen ook niet bekend voor.......betreffende de tongen(wissel!!)
Je bent de eerste die het aankaart

De constatering die jij aanvoert komen ook niet bekend voor.......betreffende de tongen(wissel!!)
Grtzz Rob