probleem met viesman schakelaar en sein
probleem met viesman schakelaar en sein
hallo,
ik heb pas een schakelaar gekocht met 2 seinen (die schakelaar heeft er 4 op (schakelaars))
alleen als ik de gebruiks aan wijzing volg doet ie het niet . doe ik wat verkeerd?
ik heb pas een schakelaar gekocht met 2 seinen (die schakelaar heeft er 4 op (schakelaars))
alleen als ik de gebruiks aan wijzing volg doet ie het niet . doe ik wat verkeerd?
Re: probleem met viesman schakelaar en sein
kun je misschien zeggen wat ik verkeerd doe.
en heeft iemand anders dit ook witl die gene het misschien uittleggen
want ik snap het dan niet)
moet ik misschien de dat kasje openen want is het misschien niet aan gesloten?
ik heb namelijk zelf een sein shakelaar gemaakt encdie werkt wel
maar moet alleen nog uit vinden hoe die nog stopt maar daar kom ik misschien ook achter. maar moet ik misschien dat kasje openen????
en heeft iemand anders dit ook witl die gene het misschien uittleggen

moet ik misschien de dat kasje openen want is het misschien niet aan gesloten?
ik heb namelijk zelf een sein shakelaar gemaakt encdie werkt wel

-
Michiel,
Dit is ook een raadplaatje. Vertel eerst eens wat voor merk en nummer het sein en schakelaar is. Zonder al die gegevens kunnen we echt niets doen als zeggen dat je het hoogstwaarschijnlijk niet goed doe.
Liefst nog met een duidelijke handleiding of foto
Dit is ook een raadplaatje. Vertel eerst eens wat voor merk en nummer het sein en schakelaar is. Zonder al die gegevens kunnen we echt niets doen als zeggen dat je het hoogstwaarschijnlijk niet goed doe.
Liefst nog met een duidelijke handleiding of foto
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Ik snap dat je een probleem hebt, maar vertel eerst eens wat en hoe je het aansluit, maak er een foto van of een tekening. Dan wordt het voor ons ook iets minder glazenbol kijken.michiel m schreef:kun je misschien zeggen wat ik verkeerd doe.
en heeft iemand anders dit ook witl die gene het misschien uittleggen![]()
want ik snap het dan niet)
Mvg
Wim.
de schakelaar nummer is 5550 (van viesmann) en de twee seinen 4411 (ook van viesmann) het is een light-blocksignal
en dit is de gebruiksaanwijzing van de sein. kun je bekijken op deze site
http://www.viessmann-modell.com/shop/me ... NL_web.pdf
en dit is de gebruiksaanwijzing van de sein. kun je bekijken op deze site
http://www.viessmann-modell.com/shop/me ... NL_web.pdf
-
Michiel,
Als je hebt aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing moet het werken.
Heb je de diode aangesloten?
Zo Ja
Maak eens een foto van je aansluiting.
Als je hebt aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing moet het werken.
Heb je de diode aangesloten?
Zo Ja
- Is de richting van de diode zoals in de gebruiksaanwijzing?
Indien ja : moet het werken
Indien Nee : diode omdraaien (maar ik vermoed dat de diode al reeds gemonteerd is op het sein >> Dus dan niet doen)
=
Maak eens een foto van je aansluiting.
Grtzz Rob
sry maar hij doet het ik heb wat lopen prutsen en hij doet het het was met de diode je hebt wel gelijk weet je misschien ook hoe je hem moet stoppen?
met de seine he ? sry nog maals
met de seine he ? sry nog maals

-
Wat moet stoppen?
Grtzz Rob
Michiel, met alleen schakelaartjes die de ledjes van kleur laten veranderen zal het niet lukken, je hebt daar een treinbeinvloedingsmodule bij nodig b.v. de 5221 van Viessmann zoals in afbeelding 4 van de handleiding van het sein staat. Als je handig bent kan dit ook met een bistabiel relais.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.