Mijn project bestaat uit:
Fleischmann VT614 met tussenrijtuig
Deze word voorzien van een Keuhn N045 locdecoder en de rijtuigen van een Keuhn LT10 Led strip met functiedecoder.
Fleischmann BR212
Deze word voorzien van een Keuhn N045 locdecoder
Brawa BR232 "ludmilla"
Deze word voorzien van een Keuhn N045 locdecoder
Ik heb na het lezen van de recenties gekozen voor de Keuhn N045 decoder. De reden hiervoor is dat de Keuhn alom geprezen word voor zijn veelzijdigheid. Nu kon ik kiezen uit 2 types, de 025 en de 045. De 025 heeft 2 functies en de 045 heeft 4 functies. De grootste reden voor mijn keuze voor de 045 is dat hij de helft dunner is als de 025. Dat word dus makkelijker met de inbouw.
Na het lezen van het draadje van Rob Fongers werd ik geintereseerd in de LED front- en sluitseinen. Na zijn verslag gelezen te hebben op zijn site en wat tips via de email van Rob heb ik besloten om de drie locs meteen te voorzien van LED front- en sluitseinen. Daarbij komt meteen het extra voordeel van de 4-functies van de locdecoder om de hoek kijken. Ik kan dan zorgen voor niet alleen een wisselende front- en sluitverlichting, ook kan ik de sluitverlichting richtingsafhankelijk uitzetten als er een sleep achter de loc zit.
Ik heb de decoders en Led-strips inmiddels in huis.
Bij de ledbaron.de heb ik twee types LED's besteld:
10x LED 0603 SUPER GOLDEN WHITE Cu-Draht 0,1mm 35 cm XL
10x LED 0605 ROT SUNNY WHITE Weiss Cu-Draht DOUBLE CHIP (2-kleuren led)
Ik hoop deze van de week te ontvangen. Vandaag heb ik bij de electronica zaak een aantal smd weerstanden gekocht. 10 stuks van 680 Ohm, een paar 820 Ohm en een paar 560 Ohm. Ik zal de kathode van de Led's aansluiten op de Weerstand en de athode aan de outputs van de decoder. Omdat ik de led's niet in serie aansluit maar parallel heb ik een weerstand nodig van 680 Ohm.
Zodra ik alles compleet heb ga ik beginnen aan dit project. Ik gooi mezelf wel in het diepe want ik heb nog nooit een decoder ingebouwd of led's gemonteerd op deze schaal.

Mijn plan van aanpak:
- Loc helemaal reinigen
- Testen op een juiste analoge werking
- monteren decoder
- Testen decoder op programmeerspoor
- Montage LED's
- Testen Led's op programmeerspoor
Kortom een leuk project wara ik aardig naar uitkijk om aan te beginnen. Omdat ik een drukke september maand krijg zal ik er ruimschoots de tijd voor gaan nemen om het klusje te klaren. Ik zal de verslag in dit draadje plaatsen.
Nu zou ik graag tips & trucs krijgen voor de montage maar vooral de leukere trucs met de uitgangen van de decoder.
Groetjes