roco br 101

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jan64

roco br 101

Bericht door Jan64 »

Hallo ,

Ik heb onlangs een roco br 101 aangeschaft , maar nu las ik dat die minimaal bocht R2 nodig heeft .
heb ergens anders gelezen dat hij wel door R! kan maar dat er dan wel wat aangepast moeten worden.
weet iemand wat er dan veranderd moet worden , want ik heb op mijn baan een 2-tal R1 bochten

Gr Jan

Rob Fongers

Re: roco br 101

Bericht door Rob Fongers »

Jan,

De draaistellen komen tegen de kap aan. Enigste remedie is de draaistellen af te vijlen zodat ze meer speling krijgen.

Dit geldt ook voor de Minitrix uitvoering, want het is hetzelfde model alleen de naam is anders/

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Jan64

Bericht door Jan64 »

Hallo Rob,

ik dank je voor dit antwoord, het zou zonde zijn dat ik hem anders niet had kunnen gebruiken op mijn baan.

Gr Jan

spoor65

Bericht door spoor65 »

Jan,

Geen mogelijkheid om de baan daar ter plekke wat aan te passen? en voor minimaal R2 te gaan?
Want dat kan je in de toekomst veel terleurstelling schelen, er is namelijk wel meer te koop, wat problemen heeft met R1.

Even een kijkje nemen bij Rob zijn "Fantasia" dan zie je ook al gelijk, dat een ruimere boog ook nog eens mooier oogt,

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Jan64

Bericht door Jan64 »

Hallo Freddy,

Helaas is aanpassen van de baan op die plek niet mogelijk, dat zou complete afbraak en nieuwbouw beteken, daar het een deel van een bestaande baan is.
maar heb de draaistellen wat bijgevijld en hij gaat nu zonder problemen door die bocht.
En de rest van mijn loc`s gaan er zonder problemen doorheen , zelf een br 41 van minitrix ,waarvan men mij zei dat die niet makkelijk door R1 zou gaan.

Gr Jan

Plaats reactie