Hobbytrain loc verschil zit 'm in ?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Boudewijn

Hobbytrain loc verschil zit 'm in ?

Bericht door Boudewijn »

Voordat ik hier in een beslissing in neem, de prijsstelling is namelijk een andere.

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen

Hobbytrain N 244501
Hobbytrain H2812

Oke verschil in detaillering en kleur van pantografen maar dan nog:

Waar het mij om gaat is het verschil in rij-eigenschappen ?Toch allebei dezelfde motor, vliegwielen, led verlichting en op beide assen aangedreven, tijdperk etc etc ?

Hoor weer graag van jullie
Groet,

Boudewijn

spoor65

Re: Hobbytrain loc verschil zit 'm in ?

Bericht door spoor65 »

Boudewijn,

De N 244501 is uitgebracht in 2007, was een speciale uitvoering welke voor de conrad collectie bestemd was.
aanvullende info was:
Motor mit 2 Schwungmassen, Metall-Pantographen, LüP 103 mm, Fahrtrichtungsabhängige Beleuchtung mit LED, Metallpantographen von Sommerfeldt, Formvariante mit Einzellüftern und fehlender Pufferschürze:
daarnaast heeft deze uitvoering een decoder voorbereiding met zoldeerpunten.

De H2812 is uitgebracht in 2008 als gewone winkeluitvoering, die dus niet als exclusief voor 1 winkel bestemd was.
Volgens beschrijving zou deze verder beschikken over digitaalvoorbereiding dmv NEM schagt.

overige info is hier eigenlijk verder zo niet wat over te vinden, hobbytrain site is erg zuinig met info geven over hun modellen.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

oke thanks, maar de info die je geeft over de loc zijn qua eigenschappen vergelijkbaar. Al wat je noemt heeft heb ik gelezen toch ook de 2812 versie. Dus 't zit 'm in de digitale voorbereiding (soldeerpunten of via NEM schacht) ?

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

ik weet niet of hem wil gaan digitaliseren, maar ik heb hier de Hobbytrain 2810. De printplaat is hetzelfde als die op de 2812. Ik heb een condensator van de printplaat af moeten halen (de condensator die tussen de 2 motorpolen zat) anders deed hij het digitaal niet. Dus ook al is hij digitaal voorbereid, je moet er toch aan solderen.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Kijk ook ff hier voor meer info. http://www.spur-n-datenbank.de/

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Super bedankt voor alle sneller respons. Ik wist niet dat de databank weer werkte. Ik zie daarop dat inderdaad het verschil zit in de digitalisering, maar dus ook in het feit dat de ene een 3 polige en de andere een 5 polige motor heeft. Dat wist ik nog niet. Ga ik toch nog maar even voor de 2812 versie.

Groet,

Boudewijn

Plaats reactie