Allo allen, wederom een vraagje mijnerzijds,
Ik heb via via een mooi setje van Lima verkregen: nummer weet ik zo ff niet maar het gaat om 4 wagons met de groen -crème kleur set van: bodensee toggenburg bahn. Ik vraag me ff af welke loc(s) ik hiervoor kan zetten. Is de 10171 van Hobbytrain daarvoor geschikt ?
Hoor weer graag van jullie
Vriendelijke groet,
Boudewijn
bodensee toggenburg bahn
-
- Moderator
Re: bodensee toggenburg bahn
Hoi,
Betreffende rijtuigen kan je prima combineren met rijtuigen van Roco type EW-IV van de BT (24328/24329). Als locomotief zou je een Re 4/4 van de Sudostbahn (SOB) kunnen gebruiken (Fleischmann 7344). De BT heeft vanuit het verleden namelijk altijd samengewerkt met de SOB tot dat ze samen verder zijn gegaan als SOB AG in 2001. Ook interessant voor deze wagens is de BRAWA 63012 (Ae 477 van de MThB/SOB). Dit is een ex DDR-lok aangepast voor dienst in Zwitserland, een echte blikvanger.
De genoemde Hobbytrainlok is zeer onwaarschijnlijk, deze zijn vooral actief op de noord-zuid verbindingen in Zwitserland en dan vooral voor zware goederen- en personentreinen (SBB). De BT was vooral actief in het vooralpengebied en daar waren maar weinig Re 6/6-loks gestationeerd. Een andere optie zou een Re 4/4 van de SBB zijn, ook van fleischmann maar de eerste twee loks zijn denk ik beter. Oh en als je heel veel mazzel hebt dan kom je een Wabu-lok tegen van de BT, maar ik zou daar niet eens naar gaan zoeken. Die zijn echt heel erg zeldzaam.
Robert
Betreffende rijtuigen kan je prima combineren met rijtuigen van Roco type EW-IV van de BT (24328/24329). Als locomotief zou je een Re 4/4 van de Sudostbahn (SOB) kunnen gebruiken (Fleischmann 7344). De BT heeft vanuit het verleden namelijk altijd samengewerkt met de SOB tot dat ze samen verder zijn gegaan als SOB AG in 2001. Ook interessant voor deze wagens is de BRAWA 63012 (Ae 477 van de MThB/SOB). Dit is een ex DDR-lok aangepast voor dienst in Zwitserland, een echte blikvanger.
De genoemde Hobbytrainlok is zeer onwaarschijnlijk, deze zijn vooral actief op de noord-zuid verbindingen in Zwitserland en dan vooral voor zware goederen- en personentreinen (SBB). De BT was vooral actief in het vooralpengebied en daar waren maar weinig Re 6/6-loks gestationeerd. Een andere optie zou een Re 4/4 van de SBB zijn, ook van fleischmann maar de eerste twee loks zijn denk ik beter. Oh en als je heel veel mazzel hebt dan kom je een Wabu-lok tegen van de BT, maar ik zou daar niet eens naar gaan zoeken. Die zijn echt heel erg zeldzaam.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Hoi Robert,
Thanks voor de info, waar haal je het allemaal vandaan. Ik heb me op 't net suf gezocht. Ik zoek nog een vijfde rijtuig, dus die roco rijtuigen lijken me inderdaad prima. Nu nog vinden
Voor wat betreft de loc: Ik ben niet zo gecharmeerd van fleischmann locs, hoe zijn de rij-eigenschappen van de brawa loc die je noemt. Ik heb die eens bekeken en ziet er inderdaad mooi uit.
Hoor graag van je
vr gr Boudewijn
Thanks voor de info, waar haal je het allemaal vandaan. Ik heb me op 't net suf gezocht. Ik zoek nog een vijfde rijtuig, dus die roco rijtuigen lijken me inderdaad prima. Nu nog vinden

Voor wat betreft de loc: Ik ben niet zo gecharmeerd van fleischmann locs, hoe zijn de rij-eigenschappen van de brawa loc die je noemt. Ik heb die eens bekeken en ziet er inderdaad mooi uit.
Hoor graag van je
vr gr Boudewijn
-
- Moderator
De rijeigenschappen van de meeste Brawa-loks is goed tot zeer goed. Voor zover ik heb gelezen op internet is de Ae 477 een prima model. De oude varianten hadden een wat luide motor maar reden goed. Mocht brawa er iets aan verbeterd hebben dan zal het geluid wel minder zijn geworden, de rijeigenschappen zullen niet veel veranderen.
Robert
p.s. een tipje via PB
Robert
p.s. een tipje via PB
En gelukkig wordt de Re 4/4 ook door Arnold en Minitrix gemaakt
Alleen de Minitrix is de uitvoering met een panto en van de SBB,
de Arnold-uitvoering is mogelijk wel ooit als SOB-loc gemaakt
Ook een idee; de Roco re4/4IV SBB proefserielocs die later naar de SOB zijn gegaan
Deze locs zijn nog wel vaak op beurzen en MP te vinden....
Is wel even een omschilder/stickerklusje...
Mvg,
Tis

Alleen de Minitrix is de uitvoering met een panto en van de SBB,
de Arnold-uitvoering is mogelijk wel ooit als SOB-loc gemaakt

Ook een idee; de Roco re4/4IV SBB proefserielocs die later naar de SOB zijn gegaan

Deze locs zijn nog wel vaak op beurzen en MP te vinden....
Is wel even een omschilder/stickerklusje...
Mvg,
Tis
-
- Moderator
De Re 4/4 IV is ook in enkele werbevarianten van de SOB zelf uitgebracht, echter die zijn zeer zelden aangeboden. Zelf heb ik een SOB AG-variant van het spur-n-schweiz forum. Echter de rijeigenschappen zijn gewoon slecht (jaren 80-techniek) en veel van die loks hebben bedradingsproblemen (uit ervaring), want ze zijn 20 jaar oud. Het vinden van een nieuwe of goed rijdende tweedehands is een grote uitdaging. Ik heb mijne omgebouwd met een 1044 van öbb (roco, laatste serie. Voor overgang naar FLM). Nieuwe motor e.d., dan lopen ze wel goed, en heb je een vliegwiel dus een combinatie van een SBB Re 4/4 IV met een 1044 chassis van de laatste serie is een prima idee.
De Arnold lok bestaat, is wel te vinden op beurzen. Art. 2419. Ken ze niet, maar vind de FLM qua uiterlijk beter gelukt. Arnold is mij te grof.
Robert
De Arnold lok bestaat, is wel te vinden op beurzen. Art. 2419. Ken ze niet, maar vind de FLM qua uiterlijk beter gelukt. Arnold is mij te grof.
Robert