Lima TGV antislip

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Paul B

Lima TGV antislip

Bericht door Paul B »

Ik heb gisteravond een tweetal nieuwe antislipbandjes op een ietwat bejaarde Lima TGV gezet, zonder van tevoren even te kijken hoe de oude situatie was (er ontbrak reeds 1 bandje) en nu zijn de poppen aan het dansen. wie o wie kan mij vertellen hoe de wielstelling eruit hoort te zien?

Ter verduidelijking: het ene draaistel zorgt voor de stroomtoevoer, het andere draaistel zorgt voor de aandrijving. Dit bestaat uit twee assen, met elk (voor zover ik kan zien) 1 geïsoleerd wiel en 1 niet geïsoleerd wiel. Nu snap ik al niet waar die isolatie voor dient, aangezien ik geen stroomtoe- of afvoer kan ontwaren bij dat draaistel.
Toen ik om alle vier de wieltjes een antislipbandje had zitten, kwam de trein slechts met horten en stoten vooruit, soms niet, alsof de stroomtoevoer voortdurend onderbroken werd. Vervolgens heb ik diverse combinaties uitgeprobeert van wiel - isolatie - antislipbandje, maar het probleem bleef bestaan. Bovendien begon het af en toe te blauw te knetteren onder het draaistel. Het heeft er dus alle schijn van dat daar wel degelijk stroomtoe- of afvoer plaatsvindt.

Weet iemand misschien om welke wieltjes de bandjes moeten?

bvd
Paul

Wim Ros

Re: Lima TGV antislip

Bericht door Wim Ros »

Ja, op de wieltjes met een inkeping, of anders gezegd met een opstaand randje zodat de antislipband erin kan vallen.
En gewoon even opletten met het plaatsen van de wielen dat de geisoleerde asbussen aan de goede of zelfde kant zitten.
Als dat om en om zit heb je een kortsluiting, en daar lijkt het op bij jouw.

Mvg
Wim

Onderwerp starter
Paul B

Bericht door Paul B »

dank je wel voor het antwoord.
Ik zag geen opstaand randje, maar ik zal nog eens met de loep kijken. Denk je dat ze om de geïsoleerde of niet geïsoleerde moeten, of maakt dat niet uit, zolang de isolatie maar dezelfde kant op staat?

Nijboer

Bericht door Nijboer »

Maak eens een foto, misschien zien we dan wat er aan de hand is.

Collin

Plaats reactie