1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

tcm2803
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 okt 2010 09:41
Locatie: Almere

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door tcm2803 »

Via de tam-tam heb ik vernomen dat het forum over de 1000 leden is, uiteraard kan ik het niet laten om jullie even mijn hartelijke felicitaties over te brengen!

Grt. Mischa


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door martinb »

En we zijn allemaal jarig hoera hoera dat kunnen we wel zien dat zijn wijjjjjjjjjjjhhhhhhh !!!! #hoera!!!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

selectrixfreak
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:46

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door selectrixfreak »

En we krijgen allemaal als kado van H@ns een trein! 8-) ;)


Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door martinb »

Ah kijk! Goed idee. 3 werf hoera!!!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Lemland »

We hebben allemaal al van Hans een forum gekregen dat werkt als een trein.


Gebruikersavatar

Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Cybertinus »

Misschien wat laat, maar alsnog gefeliciteerd hoor H@ns. Het is inderdaad een gezellig forum waar erg veel kennis rondloopt.
Ik kwam er ff een tijdje niet aan toe om dit forum bij te lezen (bijna 2 weken niet), maar ik ga hem helemaal bijlezen, en dan ga ik hem weer goed volgen ;).


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Spoor 9 mm »

Cybertinus schreef:Misschien wat laat, maar alsnog gefeliciteerd hoor H@ns. Het is inderdaad een gezellig forum waar erg veel kennis rondloopt.
Om nog later te reageren... Ik ben zelf ook erg blij met dit forum. Heb het er erg naar mijn zin en geniet van alle modelbanen die de revue passeren. Maar ik heb wel erg de indruk dat steeds een kleine groep dezelfde mensen zeer actief is en wekelijks danwel dagelijks berichten plaatst (waarvoor veel dank en respect!), al of niet met een korte of langere adempauze tussendoor.

Ik ben eens in het ledenbestand gaan kijken en dat bevestigt mijn vermoeden:
- 347 mensen hebben 0 berichten geplaatst.
- 197 mensen hebben 1 of 2 berichten geplaatst.
- een behoorlijk aantal (heb geen getallen uitgezocht) zijn al geruime tijd niet ingelogd op deze site.

Veel leden zijn dus niet actief en hebben zich aangemeld om vervolgens er weer helemaal niets mee te doen. Dat vind ik dan wel weer jammer... Maar dat mag de pret niet drukken, ik blijf met plezier mijn vorderingen en bouwverslagen plaatsen op dit forum opdat anderen er ook van kunnen genieten/profiteren en ik hoop dat dit forum nog lang zal mogen bestaan! 8-)



jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door jeepney »

Ik zit zelf op 3 modelspoorfora en 2 philippijnenfora en overal tref ik dezelfde situatie aan: zeer actieve leden, doorsnee actieve leden, inactieve leden, meelezers etc. Het is m.i. inherent aan internetfora en an sich ook heel normaal. Zoveel leden, zoveel behoeften: sommige willen veel laten zien en veel commentaar/aanwijzingen geven en anderen hebben wat minder behoefte de openbaarheid te zoeken en beperken zich bij een forum tot meelezen, waarbij deze laatstgenoemde groep net zo veel waardering voor het forum kan hebben als de eerstgenoemde groep.

Persoonlijk vind ik 1000 leden voor een modelspoorforum wat zich beperkt tot n-spoor zeer behoorlijk, zeker als je in aanmerking neemt dat dit forum een relatief klein taalgebied bedient.

Henk


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1222
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door WimC »

Da's inderdaad standaard voor internetfora, leden die zich aanmelden en niet of bijna niet posten.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Spoor 9 mm »

jeepney schreef:Zoveel leden, zoveel behoeften: sommige willen veel laten zien en veel commentaar/aanwijzingen geven en anderen hebben wat minder behoefte de openbaarheid te zoeken en beperken zich bij een forum tot meelezen, waarbij deze laatstgenoemde groep net zo veel waardering voor het forum kan hebben als de eerstgenoemde groep.
Dat is waar.


Gebruikersavatar

donkyshot
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2009 14:36

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door donkyshot »

Beste medeforumleden,

Iedereen gefeliciteerd met het 1000e lid en H@ns in het bijzonder dank voor het beschikbaar stellen van het forum.

Laten we er met zijn allen voor blijven waken dat de sfeer op het forum goed blijft !!!!

Groet, Marcel



walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door walter »

Beste mensen,

Ik ben dus iemand die (zeer) zelden reageert op vragen. Dit komt omdat er anderen zijn die het beter kunnen beantwoorden dan ik. Ik ben tergend langzaam aan het bouwen van een baan (ik ben nog steeds met het digitaal-verhaal (selectrix met Mut decoders en Rautenhaus en ook nog de parallel63)). Omdat ik niet prestatiegericht bezig ben, maak ik er ook geen foto's van. Ik doe het op mijn eigen tempo en dat is niet voor niets laag. Wel geniet ik dagelijks van al het moois (ook al is niet alles mijn smaak) op dit forum. Mijn laatste nieuwe aanwinst???? Uuhhmm..... oh ja, een paar led-jes. Willen jullie daar foto's van zien?? Nee toch?

Maar vooral het dringende toch vriendelijke verzoek: ga vooral door met het plaatsen van foto's. Misschien komt er uiteindelijk er ook één bij van mijn baan.

Groeten,
Walter


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Hookies »

Walter, wat heeft het wel of niet prestatiegericht zijn te maken met het plaatsen van foto's. Ik ben het ook niet, maar plaats wel foto's om tips te krijgen hoe iets anders of beter zou kunnen. Dat is juist leerzaam.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Lemland »

Ik denk dat ik wel begrijp wat Walter bedoelt. Ik heb ook wel eens, en ik lees dat zelfs bij de meest enthousiaste bouwers en fotografen hier af en toe: dat je lekker aan het prutsen en bouwen en genieten bent en dat je domweg niet aan die onderbreking toe komt. Domweg omdat het bouwen of rijden zelf op zich al zo leuk is. En dat gevoel en momentje dan een factor of wat meer.

Bart


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Jeroen »

Omdat ik niet prestatiegericht bezig ben, maak ik er ook geen foto's van
Die moet je toch nog maar eens een keer uitleggen......ik houd niet van die managers-termen! :)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Spoor 9 mm »

donkyshot schreef:Laten we er met zijn allen voor blijven waken dat de sfeer op het forum goed blijft !!!!
Sorry mensen, maar het was niet mijn bedoeling om de sfeer te vergallen op het forum. Ik ben denk ik net een klein beetje te kritisch geweest over het aantal van 1000 leden waarover in het begin van dit draadje met veel lovende woorden gesproken is. Ik vroeg mij af wat dat nou eigenlijk betekende, 1000 leden waarvan 347 geen berichten plaatst en waarschijnlijk enkele honderden anderen die na één keer inloggen nooit meer met hun nickname ingelogd zijn. Maar zoals eerder opgemerkt is, een lid dat 0 berichten plaatst kan evenzoveel waardering hebben voor dit forum en zijn gebruikers als iemand die 6,78 berichten per dag plaatst ;). En dan hebben we het nog niet gehad over al die gasten die op dit forum kijken, die worden ook in hun behoefte voorzien.

Ik vind dit forum een mooi medium waarin we elkaar veel kunnen leren en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zal mijn kritische blik op dit forum voortaan verder gaan richten op mijn eigen bouwprojecten en dat van anderen als zij daarom vragen. Slaap lekker zometeen!


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Jos »

Speciale vertaling voor Fly-boys:
Omdat ik geen vluchtplan heb blijft de AWACS in de hangar :mrgreen:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Spoor 9 mm »

En voor de niet fly-boys?


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door martinb »

Jos schreef:Speciale vertaling voor Fly-boys:
Omdat ik geen vluchtplan heb blijft de AWACS in de hangar :mrgreen:
Groetjes,
Jos
Mhhhh snap er geen moer van, maar maakt mij wel nieuwsgierig. Bericht retour:

[bbc geheime code aan]De arend vliegt over de soep heen, ik herhaal: De arend vliegt over de soep heen[geheime bbc code uit]. :roll: :roll:

Of bijvoorbeeld: http://www.imdb.com/title/tt0454824/

Of nog een poging: http://lmgtfy.com/?q=Fly-boys%20Awacs

Het lijkt wel "het zoekplaatje" alleen dan anders. :lol: :lol:

Voor de rest... ik pak nog even een blokje kaas en ga verder met... modelbouwen. :D Oh ja, voor die 1000: http://lmgtfy.com/?q=taart


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door evo »

walter schreef:Omdat ik niet prestatiegericht bezig ben, maak ik er ook geen foto's van.
Ik ben ook niet prestatiegericht bezig, maar ik vind dat het maken van foto's een extra dimensie toevoegt aan de hobby. Daarbij ben ik (noodgedwongen) nogal solo bezig met bouwen en is dit forum voor mij een mogelijkheid om ervaringen van anderen te zien (vaak dmv foto's) of om anderen te laten zien wat mijn ervaringen zijn (ook weer vaak dmv foto's) en daar weer reacties op te krijgen. Dit werkt dan weer positief voor de motivatie om weer verder te gaan.
Zonder forums zoals dit met foto's en bouwverslagen, zou ik zelfs nooit begonnen zijn met de bouw van een baan.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door walter »

Beste mensen,

Met mijn opmerking betreffende het prestatiegericht zijn bedoel ik het volgende:
Als ik een foto zou plaatsen van een stukje wat ik gemaakt heb, dan kan ik me voorstellen dat een geïntresseerde graag het vervolg wil zien. Dat betekend dat er enige druk achter mijn bouwwerkzaamheden komt (althans, zo zou ik dat ervaren), om toch vooral verder te gaan met bouwen. Ik ga dan sneller dan ik kan, met als gevolg, dat mijn baan technisch niet in orde komt, maar wel de scenery. Dit kan weer tot gevolg hebben dat er weer van alles afgebroken moet worden. Ik wil eerst dat mijn baan technisch in orde is (daar heb ik al moeite genoeg mee), voor ik maar iets aan scenery doe. Sterker nog: ik heb eigenlijk niet eens een definitief baanplan. Het wordt wel zoiets als een soort hondebot, maar dan met 2 keerlussen met daarin schaduwstations.
Ook kan ik me voorstellen dat er mede hobbyisten zijn die niet 300M2 baan kunnen bouwen en die geen 1000000 per jaar verdienen om elke week uit te geven wat ze willen.......
Dus laat mij (en eventueel anderen) lekker genieten van de top-banen hier. Het werkt voor mij buitengewoon inspirerend. Vooral de doe-het-zelf dingetjes vind ik buitengewoon.
Ik hoop dat ik zo e.e.a. voldoende heb uitgelegd.
Groeten,
Walter



jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door jeepney »

evo schreef: maar ik vind dat het maken van foto's een extra dimensie toevoegt aan de hobby.
Helemaal mee eens al is mij redenatie iets anders om tot deze conclusie te komen: vaak zie ik een baan in het echt of op een overzichtsfoto en dan denk ik "nou leuk", maar juist door de foto's wordt je geattendeerd op de vele details die de bouwer op de baan heeft aangebracht, details die pas de echte waardering voor een baan opleveren. Tenslotte kan iedereen wel een baan in elkaar flanzen maar de kunde komt tot uiting in de aandacht voor - en de kwalitieit van de details.

Henk


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Jos »

Walter,

Het is jouw hobby, die moet je doen zoals jij dat wilt. Zonder verplichtingen. Daarom heet het ook een hobby ;)

Groetjes,
Jos



walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door walter »

Beste jos,

Ik voel me ook helemaal niet aangevallen hoor. Ik geef alleen met een hele grote omweg stiekem aan dat ik blij ben dat dit forum er is, ook al reageer ik bijna nooit op vragen of plaats ik geen foto's.
Groeten,
Walter.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: 1000 leden bij N-Spoorforum.nl

Bericht door Jeroen »

Niemand verplicht je dat toch ook om te doen? Lekker lezen mag ook.....heb ik ook lang genoeg gedaan. Ik maak foto's van mijn bouwsels, maar ik herken mij totaal niet in de 'druk om de zaak af te ronden'. Dat zou echt zonderling zijn. Je bouwt nog altijd voor jezelf, nietwaar? En ik krijg vaak verzoeken om 'meer foto's te maken', of: laat eens foto's zien! Dan vertel ik altijd dat ik dat niet heb gedaan, of nog makkelijker: je reageert gewoon niet meer. Want ook op het forum schrijven mag je zelf doen, en zelf weten en er is geen deadline. We zijn hier niet een column aan het schrijven, ofzo.

Dus: succes met je bouwsels, en up to you om er foto's van te maken en die hier te posten. Hoeft niet/nooit, maar mag wel natuurlijk. Soms krijg je leuke reacties op je prestaties, soms kritisch en dat is nog handiger.

Zo, en nu weer gauw modelbouwen!


Afbeelding
Plaats reactie