Dit valt nog niet mee.
Allereerst is het bijzonder moeilijk om aan sleepcontacten te komen. Ik heb er een aantal bij Conrad bestelt, maar die passen alleen op minitrix onderstellen en zijn te groot/klein voor de Flm schroef. Dus mijn eerste vraag is: weet iemand waar ik Flm sleepcontacten kan bestellen?
Vervolgens flikkert de handel als kerstverlichting aan en uit en brandt geen enkele lampje even sterk. Dat zorgt nou niet bepaalt voor een realistisch effect. Heeft iemand nog een goede tip om dit te verbeteren, behalve schoonmaken van al het materiaal?
Dan blijken de sleepcontacten voor te veel weerstand te zorgen. Een sleep van 5 Flm rijtuigen raakt regelmatig aan het eind van een bocht ontkoppelt van de loc, omdat de voorste koppeling van het personenrijtuig omhoog getrokken wordt. Ik zou deze vast kunnen maken, of misschien gebeurt het niet met een profi-koppeling, maar zijn er andere manieren om de weerstand te verminderen? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met een draadje gewikkeld om de as, als stroomgeleider?
Tenslotte blijkt bij demontage dat ik de Flm NS-IC rijtuigen helemaal niet van de gebruikelijke verlichting kan voorzien. Niet alleen is het dak een apart onderdeel en de cabine van boven plat afgedekt, ook zitten de onderstellen niet met schroeven vast, maar met kunstof klikcontacten. Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
Goh, da's nog eens een lange post

groet,
Paul