Bo(N) baan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Bo(N) baan

Bericht door Boudewijn »

Beste medespoorders. Na heel wat jaartjes stilstand (m.b.t. mijn modelspoor hobby) ben ik al weer een tijdje bezig met het opstarten van een nieuwe N-baan. Ik had eind jaren 80 een N baan en wil het baanplan van toen als uitgangspunt nemen voor mijn nieuwe project. De baan van toen is door persoonlijke omstandigheden nooit afgekomen, maar goed. Bijgaand een foto (onderaan) van de vorderingen van toen.
Ik werk nu nog steeds ouderwets analoog. Wel lang lopen dubben of ik de nieuwe start niet digitaal zou maken, maar mijn doel blijft een analoge baan met 6 verschillende stroomkringen waar een tiental locs gelijkmatig en automatisch kunnen 'lopen'. Daar heb ik zo mijn redenen voor. De afgelopen maanden weer veel lopen stoeien met de techniek., maar het begin is er weer. Bijgaand een foto van het plan van nu, een schaduwstation is nu er wel in opgenomen.

Uitgangspunt blijft Duits materieel, Zwitsers materiaal zal er zeker tussen rijden. De laatste vind ik persoonlijk mooier, maar ja je moet ook rekening houden met de portemonnee vooral wanneer het de aankleding van de baan betreft (seinen, bovenleiding etc etc)

Groet,

Bo
Bijlagen
DSCF3573.JPG
DSCF3573.JPG (90.13 KiB) 2880 keer bekeken
P1000166.jpg
P1000166.jpg (73.92 KiB) 2880 keer bekeken


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Bo(N) baan

Bericht door martinb »

Ziet er leuk uit! Heb je de hellingen op 3 of 4% gehouden?


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Bo(N) baan

Bericht door Jos »

Dat heb je snel gebouwd! ;)
Groetjes,
Jos



Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Re: Bo(N) baan

Bericht door Boudewijn »

Ja ging 't maar zo snel. Maar nee de baanopbouw ligt er.
Bijlagen
DSCF3585.JPG
DSCF3585.JPG (74.46 KiB) 2722 keer bekeken
DSCF3583.JPG
DSCF3583.JPG (88.26 KiB) 2722 keer bekeken


Gebruikersavatar

HighVoltage
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:10

Re: Bo(N) baan

Bericht door HighVoltage »

Ziet er goed uit :)

En handig dat je je oude baanplan opnieuw kan gebruiken, hoef je hem alleen op bepaalde stukken maar wat aan te passen.



Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Re: Bo(N) baan

Bericht door Boudewijn »

De afgelopen maanden rails aan het leggen geweest en veel heel veel draden trekken en schakelmateriaal aansluiten. 3 van de 6 banen lopen nu goed. D.w.z. locs lopen langzaam, seinen werken op wissels etc etc. Om eens wat met anders bezig te zijn vandaag begonnen met wat scenery uitproberen.
Bijlagen
DSCF4693.jpg
DSCF4693.jpg (52.63 KiB) 2498 keer bekeken
DSCF4692.jpg
DSCF4692.jpg (61.09 KiB) 2498 keer bekeken
DSCF3777.jpg
DSCF3777.jpg (44.27 KiB) 2498 keer bekeken


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Bo(N) baan

Bericht door Hookies »

Dat heb je dan snel gedaan vandaag.

Ik zie dat je Flm piccolorails hebt. Gaan de wagons goed langs de perrons, want die liggen tegen de bedding van de piccolo's aan?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Re: Bo(N) baan

Bericht door Boudewijn »

yep perrons en trein werken goed samen. Ik heb bij een rij perrons de kanten moeten bijsnijden. Niet erg want dan ben je meteen het in mijn ogen lelijke trapje kwijt. Daarna op een houten lat gelijmd, zodat ik ze 'los' kan neerzetten en kan weghalen. Dat laatste is wel noodzakelijk wanneer ik verderop aan het werk moet. Zou eigenlijk van achter naar voren moeten werken, maar ja.......... ik wilde wat anders doen vandaag en de achterbaan loopt technisch nog niet goed genoeg om daarmee aan de slag te gaan.


Plaats reactie