BR 225 Railion

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
matthew

BR 225 Railion

Bericht door matthew »

Beste allemaal,

Na een zoektocht voor een lok voor mijn Railion stam, ben ik gekomen op de BR 225 van Railion.
Afbeelding

Dit is het grote voorbeeld, veel lijkend op de BR 218. Nu ben ik hierna gaan zoeken of deze in N model bestaat. Nu ben ik alleen het H0 model tegen gekomen. En nu mijn vraag: Wie kan mij helpen, is er een BR 225 van Railion in N uitgebracht, of een gewone BR 225, en zo ja, welke fabrikant en artikelnummer?

Mijn dank zal groot zijn!

Groetjes,
Matthew

RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

richard7877

Re: BR 225 Railion

Bericht door richard7877 »

hoi matthew

even gezocht voor je, maar volgens mij is die niet in n-spoor gemaakt wel de 218 serie
wel jammer dat je overgaat op duits trouwens.

groeten richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Overdijk

Bericht door Overdijk »

De BR 225 zijn voormalige BR 215 machines. De BR 215 op zijn beurt zijn voorlopers van de BR 218, die wel al dezelfde lokkastlengte hebben gekregen als de BR 218. De bedoeling was om de 150 locs BR 215 ook te verbouwen in BR 218, zodra de BR 218 in serieproductie ging. Je kan in theorie een Roco BR 215 omnummeren naar een BR 225, Roco heeft geen kant en klare BR 225 uitgebracht.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
matthew

Bericht door matthew »

Hoi Ron,

Bedankt voor de info. Als ik deze lok wil hebben, word het een zelfbouw project. Echter moet ik dan wel transfers hebben om het model om te nummeren. Ik ga nog eens even kijken of er een andere lok gaat komen voor de wagons. Suggesties zijn welkom!

Groetjes,
Matthew

martinb

Bericht door martinb »

Tadaaaaaaaaa.....: http://www.tl-modellbau.de/out/pictures ... 938(1).jpg

Er zijn decals met de nummers voor te koop via http://www.tl-modellbau.de/TL-Decals/TL ... 1-160.html Kost 7,50 Euro. Koop een 215 of een 218 in de juiste kleur, haal de oude nummers eraf, nieuwe decals erop en klaar is je 225. Ja, er zal nog wel een klinknagel anders zijn, maar dan heb je wel je 225 een een goed gevoel want je hebt het helemaal zelf gefixt. Ik zeg: doen!

Fleischmann http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... gio-3.html heeft de goede streep op de kop, alleen de nummers nog wijzigen en je bent lekker op weg: http://www.lokomotive-online.de/Eingang ... aut_do.JPG

Zo dan, zoektocht is gelukt en nu hop hop hop aan de klus en verbouwen dat ding. :D

Ah, om het compleet te maken.... de oude decals verwijder je met een glasvezelpotlood (plaatje op http://www.nproject.org/nl/diversen/de- ... maken.html)

Je zet ze er even netjes op met Microsol: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... akken.html

En daarna met een kwastje matte blanke lak de decal weer beschermen. (revell 002)

Op deze reactie is een disclaimer van toepassing want het verwijderen van decals is een secuur klusje, maar ik weet zeker dat er voldoende mensen hier online zijn die je daar nog betere tips voor kunnen geven:

In deze disclaimer wordt verstaan onder:

de webpagina: iedere webpagina waarin de uitgever een hyperlink naar deze disclaimer opneemt met de intentie deze disclaimer daarop te laten gelden;
de uitgever: de bevoegde uitgever van de webpagina / deze website;
gebruik(en): onder meer inladen, inloggen, opvragen, raadplegen, lezen, bekijken, beluisteren, bewerken, invullen (van formulieren), verzenden, (tijdelijk) kopiëren, bewaren, doorzenden, verspreiden, van diensten gebruik maken, plegen van rechtshandelingen (bijv. kopen, huren);
u: de al dan niet vertegenwoordigde natuurlijke of rechtspersoon die de webpagina gebruikt;
de inhoud: onder meer teksten, afbeeldingen, hyperlinks, geluids- en/of videofragmenten en/of andere objecten;
schade: directe of indirecte schade van welke aard dan ook, onder meer verloren data en zaken, gederfde omzet, winst of ander economisch nadeel.
Het onderstaande is van toepassing op de webpagina.

Door de webpagina te gebruiken stemt u in met deze disclaimer. De uitgever spant er zich voor in de inhoud van de webpagina regelmatig te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat de inhoud onvolledig en/of onjuist is. De uitgever verschaft de inhoud van de webpagina in de staat waarin deze zich feitelijk bevindt, zonder garantie of waarborg ten aanzien van de deugdelijkheid, geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins. De inhoud is experimenteel en voor particulier gebruik bedoeld. De uitgever is niet aansprakelijk voor schade die is of dreigt te worden toegebracht en voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van de webpagina of met de onmogelijkheid de webpagina te kunnen raadplegen. De uitgever mag de webpagina naar eigen inzicht en op ieder door hem gewenst moment (laten) veranderen of beëindigen, met of zonder voorafgaande verwittiging. De uitgever is niet aansprakelijk voor de gevolgen van verandering of beëindiging. Behoudens deze disclaimer, is de uitgever niet verantwoordelijk voor kenbaar aan de webpagina gekoppelde bestanden van derden. Koppeling houdt geen bekrachtiging van die bestanden in. Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de webpagina of de inhoud daarvan kan een inbreuk op intellectuele rechten, regelgeving m.b.t. privacy, publicatie en/of communicatie in de breedste zin van het woord opleveren. U bent verantwoordelijk voor al hetgeen u vanuit de webpagina verzendt. De uitgever behoudt zich het recht voor om u de toestemming te ontzeggen de webpagina te gebruiken en/of van bepaalde diensten die op de webpagina zijn aangeboden, gebruik te maken. In aansluiting daarop kan de uitgever de toegang tot de webpagina monitoren. U zal de uitgever, diens werknemers, vertegenwoordigers, licentiehouders, handelspartners en de auteur van deze disclaimer beschermen tegen en vrijwaren van gerechtelijke en buitengerechtelijke maatregelen, veroordelingen e.d., inclusief de kosten voor rechtsbijstand, accountants e.d. die door derden zijn ingesteld ten gevolge van of gerelateerd aan uw gebruik van de webpagina, uw inbreuk op welke wettelijke regeling dan ook of de rechten van derden.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Driesel

Bericht door Driesel »

Matthew,
Overdijk schreef:De BR 225 zijn voormalige BR 215 machines. De BR 215 op zijn beurt zijn voorlopers van de BR 218, die wel al dezelfde lokkastlengte hebben gekregen als de BR 218.
Correct. De locs BR 215 die uitgerust zijn met het Belgische beveiligingssysteem MEMOR werden na de opsplitsing van de goederenactiviteiten van de DB hernummerd tot BR 225. De BR 225 werd dus ingezet in het grensoverschrijdende verkeer naar België (de locs reden zelfs tot Antwerpen). Na de intrede van de reeks 28 (TRAXX 186) werden deze locs werkloos.

De 215 109 onder het drielandenpunt op weg naar Montzen (ongeveer 1995):
Afbeelding

Twee 225'en te Keulen-West in 2005:
Afbeelding

Nu staan de 225'en afgesteld te Gremberg:
Afbeelding

Roco heeft inderdaad een model van de 215 gemaakt, maar de algemene indruk klopt niet echt.
Fleischmann heeft de 218 in het programma, maar zoals reeds aangehaald is dit model niet 100% correct om er een BR 215/225 van te maken.

Dan kan ik enkel Martin bijtreden om er een zelfbouw-project van te maken.
Hier http://www.1zu160.net/scripte/forum/for ... LION%20225 heeft er alleszins al iemand een Fleischmann 218 omgenummerd tot Railion 225

Zelf heb ik deze gemaakt uit een Fleischmann:

Afbeelding

Groeten,

Dries

Onderwerp starter
matthew

Bericht door matthew »

Martin, dank voor de link! Transfers zien er goed uit! Ik ga me er toch maar aan wagen om hem om te bouwen, aangezien zij ook vellen voor Railion in het assortiment hebben. Ik zal ze binnenkort bestellen, en als het binnen is, ga ik ermee aan de slag!

Groetjes,
Matthew

martinb

Bericht door martinb »

Tip: begin in de tussentijd tips te verzamelen hoe je de decals (of tampondruk, geen idee wat erop zit) eraf kunt krijgen zonder teveel schade. Als dat niet lukt zul je hem over moeten spuiten en dat is meer werk. Dus goede tips verzamelen kan je straks werk schelen. :D

Groet,
Martin

Onderwerp starter
matthew

Bericht door matthew »

Nou, bij deze dan de oproep voor tips. Het betreft een Fleischmann BR 218 410-9 afkomstig uit een startset (nummer kan ik zo niet vinden, maar is een set met doppelstocks). Ik kan er zo niet aan op uit maken of het tampon druk of anders is. Wie kan mij helpen aan deze informatie en tips?

Groetjes,
Matthew

martinb

Bericht door martinb »

Zou het even in een eigen topic zetten als ik je was. Dan krijg je n.a.w. sneller reacties en meer "to the point". :D

Groet,
Martin

Plaats reactie