Leuk dat jullie de foto's leuk vinden

Afgelopen november was de tweede keer dat ik naar Japan ben geweest, ik heb nog genoeg dingen die ik wil zien. Ik wil dus weer heel graag terug, maar dat gaat dit jaar niet lukken, misschien later. Ik ben gefascineerd geraakt door het land, ook met modelspoor wil ik wat met Japans doen. Daar zal geen shinkansen rond gaan rijden, ik vind dat om die treinen goed uit te laten komen je een grote, heel grote baan neer moet zetten. (laat ik die ruimte nou niet hebben...)
Ik heb ergens in een documentaire een grote modelbaan in een Japanse winkel gezien. Mensen konden die baan dan een tijdje huren om hun 16-karren model shinkansens rond te laten crossen.
En die treinen lelijk.. vond ik ook in het begin. Maar ik ben ze toch meer gaan waarderen. Het zijn ook gewoon super treinen om mee te reizen.
De shinkansenlijn in Kyushu (het zuidelijkste eiland) is vrij nieuw. De nieuwe modellen treinen die op rijden hebben een ontzettend mooi interieur. We hebben echt nog even gecheckt of we niet per ongeluk in de eerste klas terecht waren gekomen. Zo ziet dat er bijvoorbeeld uit: