Roco V-188
-
Onderwerp starter
Re: Roco V-188
Nee, alleen Roco heeft ze (enkel analoog) in het verleden uitgebracht.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Ik heb de roco zelf ook. Loopt prima. Ik neem aan dat je hem digitaal wilt,
ombouwen is geen optie?
ombouwen is geen optie?
groeten,
Jeroen
Jeroen
-
Onderwerp starter
Welk merk verkoopt wel de V-188 Digitaal of kun je digitaal maken.[Geschikt voor Minitrix]
Liefste met DCC decoder wegens de besturing.
Groetjes,
Hennie
Liefste met DCC decoder wegens de besturing.
Groetjes,
Hennie
Zoals Ron al vermelde in zijn reactie,
Alleen roco heeft dit model gemaakt, en uitsluitend als analoog model.
Je zult dus z`n roco exemplaar op de kop moeten zien te tikken en dan of zelf ombouwen naar digitaal, of dit laten doen.
Andere optie is afwachten en hopen dat Fleischmann dit model wederom weer gaat uitbrengen, en wie weet dan met NEM voorbereiding of zelfs al digitaal,
maar dit laatste is en blijft natuurlijk koffiedik kijken, daar er, voor zover ik weet, tot nu toe geen plannen bij FLM zijn om dit op korte termijn te gaan doen.
mvg
Freddy
Alleen roco heeft dit model gemaakt, en uitsluitend als analoog model.
Je zult dus z`n roco exemplaar op de kop moeten zien te tikken en dan of zelf ombouwen naar digitaal, of dit laten doen.
Andere optie is afwachten en hopen dat Fleischmann dit model wederom weer gaat uitbrengen, en wie weet dan met NEM voorbereiding of zelfs al digitaal,
maar dit laatste is en blijft natuurlijk koffiedik kijken, daar er, voor zover ik weet, tot nu toe geen plannen bij FLM zijn om dit op korte termijn te gaan doen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter
Freddy,
Bedankt voor de informatie.
Zal eens bij Harlaar kijken die heeft nog wel eens een V-188 staan en vragen wat het kost om een decoder in te bouwen.
Moet wel een DCC decoder zijn inverband met de besturing die ik gebruik.
Groetjes,
Hennie
Bedankt voor de informatie.
Zal eens bij Harlaar kijken die heeft nog wel eens een V-188 staan en vragen wat het kost om een decoder in te bouwen.
Moet wel een DCC decoder zijn inverband met de besturing die ik gebruik.
Groetjes,
Hennie
Ten eerste worden nieuwe 188's nog veelvuldig in winkels en op het internet (ebay) aangeboden.
Ten tweede heb ik 2 188's laten ombouwen. Bij de eerste ombouw is (noodgedwongen volgens de inbouwer) een motor verwijderd om de decoder genoeg ruimte geven en om een wegsmeltend dak te voorkomen plus een decoder i.c.m. 2 motoren zou kuren opleveren........een jaar later bij de tweede loc zijn beide motoren gewoon gehandhaafd en was er geen probleem............en pikant detail: het was dezelfde inbouwer.
Ten derde: de verbinding tussen beide compartimenten is niet bepaald solide uitgevoerd, dus ik adviseer om bij de ombouw direct een draadverbinding tussen de twee compartimenten aan te (laten) brengen.
Succes met de aanschaf en ombouw van deze mooie en vooral hele stoere loc.
Henk
Ten tweede heb ik 2 188's laten ombouwen. Bij de eerste ombouw is (noodgedwongen volgens de inbouwer) een motor verwijderd om de decoder genoeg ruimte geven en om een wegsmeltend dak te voorkomen plus een decoder i.c.m. 2 motoren zou kuren opleveren........een jaar later bij de tweede loc zijn beide motoren gewoon gehandhaafd en was er geen probleem............en pikant detail: het was dezelfde inbouwer.
Ten derde: de verbinding tussen beide compartimenten is niet bepaald solide uitgevoerd, dus ik adviseer om bij de ombouw direct een draadverbinding tussen de twee compartimenten aan te (laten) brengen.
Succes met de aanschaf en ombouw van deze mooie en vooral hele stoere loc.
Henk
-
Onderwerp starter
Henk,
Ik heb de loc vroeger in Marklin Ho gehad de rode en de groene.
Erge mooie loc's en ook mijn tijdperk.
Groetjes,
Hennie
Ik heb de loc vroeger in Marklin Ho gehad de rode en de groene.
Erge mooie loc's en ook mijn tijdperk.
Groetjes,
Hennie
Kijk ook eens hier: viewtopic.php?f=26&t=3080
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter
Evo,
Ziet er goed en netjes uit mijn complimenten.Maar dit is voor mijn kromme vingers niet weg gelegd.Ik denk dat ik het moet laten doen.
Vroeger heb ik het altijd door Harlaar laten doen.
En bedankt voor de informatie.
Groetjes,
Hennie
Ziet er goed en netjes uit mijn complimenten.Maar dit is voor mijn kromme vingers niet weg gelegd.Ik denk dat ik het moet laten doen.
Vroeger heb ik het altijd door Harlaar laten doen.
En bedankt voor de informatie.
Groetjes,
Hennie