Trafo aansluiten
-
Onderwerp starter - Berichten: 152
Trafo aansluiten
Hallo,
Zo'n 15 jaar geleden heb ik van mijn opa minitrix spullen geërft.
Nu heb ik de ruimte ervoor en wil dit weer gaan opbouwen, ik heb gewoon een rondje neergelegd om te kijken of alles nog werkt. Als ik een lampje aansluit op het spoor gaat dit gewoon branden als ik de knop naar links of rechts draai. Maar de trein gaat niet rijden.
Nu is mijn vraag heb ik het goed aangesloten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Raimond
Zo'n 15 jaar geleden heb ik van mijn opa minitrix spullen geërft.
Nu heb ik de ruimte ervoor en wil dit weer gaan opbouwen, ik heb gewoon een rondje neergelegd om te kijken of alles nog werkt. Als ik een lampje aansluit op het spoor gaat dit gewoon branden als ik de knop naar links of rechts draai. Maar de trein gaat niet rijden.
Nu is mijn vraag heb ik het goed aangesloten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Raimond
-
Re: Trafo aansluiten
De loc heeft waarschijnlijk 15 jaar stil gestaan.Dus ik denk zelf dat je het probleem in de loc moet zoeken.
Hennie
Hennie
-
Ja daar was ik dus al bang voor.
Maar zover gaat mijn kennis dus niet, nog tips?
Maar zover gaat mijn kennis dus niet, nog tips?
Probeer eens de wielen te draaien met de hand.Misschien zitten ze vast.
[Wel voorzichtig natuurlijk]
Hennie
[Wel voorzichtig natuurlijk]
Hennie
Kapje van de loc afhalen, motor met de hand 1 a 2 slagen draaien (meestal hoef je daarvoor niet de hele loc te slopen) en probeer dan nog eens. De motor te laten draaien door de wielen aan te duwen heeft veelal geen nut dan het risico te tandwielen te beschadigen......
-
Hallo Raimond.
Als je toch de kap van de lok er af hebt en je zet de lok (kan je trouwens aangeven welke lok het is?) op de rails en je geeft een klein beetje spanning gaan dan wel of niet de lampjes van de lok branden?
En ben je in staat om met twee draadjes een directe verbinding tussen de beide rails en de koolborstelhouders van het lokmotortje te maken om te zien of dat wel werkt?
Woon je in de buurt van Zwolle zou je altijd met de lok welkom zijn....
Als je toch de kap van de lok er af hebt en je zet de lok (kan je trouwens aangeven welke lok het is?) op de rails en je geeft een klein beetje spanning gaan dan wel of niet de lampjes van de lok branden?
En ben je in staat om met twee draadjes een directe verbinding tussen de beide rails en de koolborstelhouders van het lokmotortje te maken om te zien of dat wel werkt?
Woon je in de buurt van Zwolle zou je altijd met de lok welkom zijn....
-
Yes, Yes,Yes
Heb ze in beweging gekregen, voorzichtig de tandwieltjes bewogen in combinatie met een beetje olie.
89005
12061
2053
Doordat ze het alle 3 niet deden dacht ik dat ik het verkeerd had aangesloten.
Dank voor de reacties.
Heb ze in beweging gekregen, voorzichtig de tandwieltjes bewogen in combinatie met een beetje olie.
Het zijn er 3:Zolderspoor schreef:(kan je trouwens aangeven welke lok het is?)
89005
12061
2053
Doordat ze het alle 3 niet deden dacht ik dat ik het verkeerd had aangesloten.
Dank voor de reacties.