Stadshuizen voor op de hoek

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Hookies

Stadshuizen voor op de hoek

Bericht door Hookies »

Ik heb een behoorlijk aantal stadshuizen. Een aantal past op de hoek en de straat gaat daar gewoon verder met stadshuizen. Maar ik zoek eigenlijk een stadshuis dat een rij stadshuizen afsluit en waar de straat niet de hoek om gaat. Een pand met een kale muur aan de zijkant dat je ziet als je de straat in rijdt, vind ik zelf niet zo fraai. Kent iemand zulke hoekpanden?

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Lemland

Re: Stadshuizen voor op de hoek

Bericht door Lemland »

Als de straat niet om de hoek gaat (zoals Faller 232266), wat moet er dan aan die kant zitten? Zodra er ramen zijn is er toch al een woonfront?

Bart

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Ik bedoel panden die je aan de kopse kant van de straat kunt zetten. Dus voor en achter ramen, maar ook aan één zijkant ramen. Uiteraard is de andere zijkant dan een blinde muur om aan andere panden te koppelen.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

martinb

Bericht door martinb »

Volgens mij staan hier een paar tussen: http://www.eurospoor.nl/nl/bezoek/sales ... zen-1.html

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Ik had daar ook gekeken Martin, maar zie niet welke dan geschikt is voor ramen aan drie zijden en dus voor de kopse kant. Welke dacht jij dan?

martinb

Bericht door martinb »

Wellicht niet 100% kant en klaar, maar met een roco zaagje in het achterhoofd (spreekwoordelijk :lol: ) zit er volgens mij voldoende tussen toch?

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Martin ,
je kunt ook het sloophuis aan een kant zetten .
Dat is geloof ik van Faller zie het op beursen wel eens liggen .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Lemland

Bericht door Lemland »

Ok, dus als ik het goed begrijp mag op zo'n kant wel ramen maar geen deuren zitten.

Vollmer 7720 heeft zoiets. Bedoel je dat?

Afbeelding

Als er wel een deur in mag, dan is de nieuwe Faller 232332 misschien wat.

Bart

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Er mag aan de kopse kant best een deur in zitten. Zo'n café heeft wel wat, want dan kan je daarvoor een mooi terrasje maken ofzo. Alleen vraag ik me af of die van Faller bij de stadshuizen in mijn topic passen.

Lemland

Bericht door Lemland »

Hoi,
Die van Faller die ik noemde wel denk ik. Dat andere voorbeeld is wat te modern. Wij hebben zelf nog Faller 232274 in de doos zitten voor Lemstad later, dat is ook een wat oudere hoek. Maar misschien te deftig voor je thema. Faller 232266 of Faller 232277 kan ook iets zijn, iets minder fancy. Volmer heeft ook wel hoekhuizen meende ik, maar dat kan ik niet zo snel vinden.

:idea: Auhagen (o.a.) heeft ook setjes losse ramen, op die manier kan je een blinde zijkant ook snel aanpassen misschien. Ikzelf vind het altijd leuk om aan kleine raampjes te zien hoe de trappen lopen, zoals de zuidzijde van het gebouw van dde GGD in Rotterdam. :-)

Bart

ns1200

Bericht door ns1200 »

Kijk eens Hier http://woodlandscenics.woodlandscenics. ... NScaleKits
Er staan veel leuke kits op. heb er zelf ook zo'n 10 verschillende van en moet er nog meer hebben dus even gieten als ik een beetje op weg ben met m'n baan.
Zijn beslist ook hier te krijgen. Of mail me even.

Rick

Love Kit Bashing and Home Made Structures
Plaats reactie