Bij de Conrad bestelling ook nog wat losse onderdeeltjes besteld om iets van aansturing voor de servo te fabrieken…

Ik zal dit draadje dan ook zeker aanvullen met foto’s over de voortgang…
Frans
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/2103 ... 0&ref=list
Tja... ik probeer er eerst eens 1 echter als antourage zijn het ook mooie paaltjes... Ik lees wel dat het geen makkelijke jongens zijn om te bouwen... veel gepriegel... maar daar doe je moeders misschien ook wel een plezier mee...Trammetje schreef:Mijn vrouwtje ging een nieuwe telefoon bestellen bij bovengenoemde webshop en vroeg of ik nog iets nodig had, heb gelijk maar vier van die armseintje mee besteld.
Bedankt voor de tip!
Frans, priegel werk vind ik wel leuk en mijn nieuwe bril is ook onderwegpa5ca schreef:Tja... ik probeer er eerst eens 1 echter als antourage zijn het ook mooie paaltjes... Ik lees wel dat het geen makkelijke jongens zijn om te bouwen... veel gepriegel... maar daar doe je moeders misschien ook wel een plezier mee...Trammetje schreef:Mijn vrouwtje ging een nieuwe telefoon bestellen bij bovengenoemde webshop en vroeg of ik nog iets nodig had, heb gelijk maar vier van die armseintje mee besteld.
Bedankt voor de tip!![]()
Al wel bericht gehad dat de zending is verstuurd... maar vandaag nog niets in de brievenbus gekregen...
Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden en dan doel ik op de assemblage...![]()
Frans
Hoi martin... ja door die link was ik getriggert....martinb schreef:Ik heb er zelf ook wat in elkaar geprutst en valt zeker niet tegen. Portie geduld, koffie en de radio aan. Besparing per mast ongeveer 25euro.Heb nog wat tips op: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... akket.html gezet, wellicht heb je er wat aan.
Martin tnx voor de tip.. die oplossing had ik ook al in de koker zitten... moet op mijn werk zeer regelmatig SMD soldeerwerk doen..martinb schreef:Tip als je die SMD led moet solderen: plak hem op de kop op dubbelzijdig plakband. Dan kun je hem zo solderen.
Hey Sander .. foto'sssssssssssssssssss van je bouw werk...Trammetje schreef:Heb inmiddels 1 mastje gemaakt, is best te doen als je er maar even de rust voor neemt.
Hoever staat zo'n sein eigenlijk van het spoor af?
Hallo Robert,Robert_N-Nm schreef:Voor wat betreft mast-plaatsing, bedenk dat de bogen in N-spoor niet echt 100% voorbeeld radii zijn. Hierdoor is meestal wat extra ruimte nodig tov het spoor. Alleen op rechte stukken zou ik de masten op een ruime halve cm van het spoor plaatsen (das een meter).
Overigens de 4400A is een zogenaamde Gittermaste, deze staan vanwege hun breedte niet tussen strak tegen elkaar liggende sporen, dan is de keuze voor de zogenaamde schmallmaste beter. Gittermaste vindt je weer tussen sporen bij meer ruimte (denk bijvoorbeeld door een looppad of een perron dat er tussen ligt). Ook deze schmallmaste seinen heeft conrad in het verleden als bouwpakket gehad. Vast nog wel te krijgen.
Robert
SanderTrammetje schreef:Goed dat de servo in beweging komt, de uitslag lijkt mij nog erg groot. Kan die nog aangepast worden?
Woord het in elkaar zetten van de seinpaal heb ik geen lijm nodig gehad, alles klikt goed stevig vast.