Ik begrijp het plan niet helemaal. Eerst dacht ik dat het een opgevouwen hondebot was, maar het lijkt dat je de keerlus voor beide kanten gebruikt? Of zijn er rails onzichtbaar?
Het lijkt erop dat je hier en daar steile hellingen gebruikt, vooral het enkelspoor stukje bij het station.
In het station ligt een paar wissels die niet veel doen (rechts bovenin), die kun je weghalen, dan krijg je meteen langere opstelsporen.
In het groene dubbelspoor zou je een paar ruime bochten kunnen leggen, zodat het niet zo parallel aan de rand van de plaat loopt.
Verder zou ik een klein goederen/industriedinges overwegen in plaats van de bovenste (enkelspoor) keerlus.
Beter of kan het beter
-
Onderwerp starter - Berichten: 1470
Re: Beter of kan het beter
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Reinier en Marian,
Ik vind het eigenlijk wel een erg leuk ontwerp! Alleen die dubbele wisselstraat in het station snap ik inderdaad niet.
Bart
Ik vind het eigenlijk wel een erg leuk ontwerp! Alleen die dubbele wisselstraat in het station snap ik inderdaad niet.
Bart
Bart,
Het is geen wisselstraat, die tweede. Gewoon een kruising, dus de wissels daarna zorgen dat je weer van links naar rechts kunt.
Het is geen wisselstraat, die tweede. Gewoon een kruising, dus de wissels daarna zorgen dat je weer van links naar rechts kunt.
Maar waarom? Als je daar een Engelsman van maakt kunnen die wissels er links van toch uit? Dat zou ook visueel beter zijn, wissels zijn ook in het echt dure dingen dus ik betwijfel het of je het in deze vorm zal aantreffen in het echt.
Bart
Bart
Wat bedoel je met "wat kan ik nu het beste voor peco wissels gebruiken"? Ze zijn er in code 80 en code 55, en bij beide kun je kieze uit meerdere maten. Voor een mooie loop van de treinen kun je het beste een zo slank mogelijke wissel gebruiken met een zo klein mogelijke hoek. Die zijn echter ook het langste en nemen dus meer ruimte in. Als het even kan de variant met gepolariseerd hartstuk nemen (electrofrog).Etba schreef:Ja je hebt volkomen gelijk.
Maar dit is een proefbaan om alle mogelijkheden te kijken( dus ook kruising ipv engelse wissels)![]()
Dat brengt meteen even de vraag ..
wat kan ik nu het beste voor peco wissels gebruiken en ( heel belangrijk) hoe sluiten we dit aan ...
we letten dus maar even niet op de herry maar meer op alle mogelijkheden die er zijn en goed ( voor leken) uitvoerbaar zijn.
als je advies hebt graag..
groetjes
Over hoe je het aansluit kun je op dit forum vele draadjes raadplegen, er zijn net een paar discussies over wissels geweest.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan