Lange asjes met metalen wielen voor Arnold

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Lange asjes met metalen wielen voor Arnold

Bericht door maarten »

Voor een nieuw project ben ik op zoek naar assen met metalen wieltjes voor Arnold wagons. Deze hebben een afwijkende lengte, met 16,6 mm zijn ze (meer dan) een millimeter langer dan die van andere fabrikanten. De huidige wielen zijn nog goed, maar ik wil graag verlichting in rijtuigen bouwen en de stroomopname van een stoomloc verbeteren door de tender ook stroom te laten toevoeren.

Iemand enig idee waar ik zulke lange asjes zou kunnen vinden? Met Arnold spares kom je er niet, dan krijg je weer plastic wielen en geleiden niet zo lekker. :(

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Zolderspoor

Re: Lange asjes met metalen wielen voor Arnold

Bericht door Zolderspoor »

Hallo Maarten.

Ik hoop dat je enige kennis van de Duitse taal hebt. In dat geval zou je eens kunnen kijken op
http://www.modellbahn-radsatz.de/

Frank_N

Bericht door Frank_N »

Die site had ik ook gevonden.
Tip: kijk niet alleen naar aslengte, maar ook naar je wiel-diameter ;)
Iets bestellen daar is een beetje lastig....

Groet van Frank

Michiel

Bericht door Michiel »

Ik heb wielsetjes hier gekocht. Geen probleem met betaling, levering of product. ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Zolderspoor

Bericht door Zolderspoor »

Dat is dezelfde als waar ik naar linkte...

dentheo

Bericht door dentheo »

Klopt, beide malen kom je uiteindelijk bij Tomschke terecht.

Goede ervaring , met een viertal bestellingen.

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Frank_N

Bericht door Frank_N »

maarten schreef:Voor een nieuw project ben ik op zoek naar assen met metalen wieltjes voor Arnold wagons. Deze hebben een afwijkende lengte, met 16,6 mm zijn ze (meer dan) een millimeter langer dan die van andere fabrikanten. De huidige wielen zijn nog goed, maar ik wil graag verlichting in rijtuigen bouwen en de stroomopname van een stoomloc verbeteren door de tender ook stroom te laten toevoeren.

Iemand enig idee waar ik zulke lange asjes zou kunnen vinden? Met Arnold spares kom je er niet, dan krijg je weer plastic wielen en geleiden niet zo lekker. :(
Weer iets niet goed gelezen :oops:
Als je de metalen wieltjes gebruikt voor verlichting, dus stroomafname kan ik je ipv de bekende slepers messing asbussen aanbevelen.
Zie deze: http://www.peho-kkk.de/pdf/Anleitung_6.pdf

Waarom?? :: Punt is dat slepers meer rolweerstand opleveren dan de asbussen.

Je kan op de voornoemde: http://www.modellbahn-radsatz.de/ site ook asjes vinden met kortere assen.
Als je die bussen gebruikt heb je wat kortere assen nodig....
De montage-lengte is afhankelijk van de hoeveelheid weg te boren materiaal in je draaistellen/ asophanging.

Let aub bij het bestellen van je nieuwe wielstellen wel op de diameter van de oorspronkelijk plastic wieltjes, en dat ze enkelzijdig geisoleerd zijn ;)

Groet van Frank

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Bedankt jongens, daar ben ik weer mee geholpen. ;)

@Frank: die asbusjes was ik niet van plan, mij te veel gepriegel. Eerst maar eens kijken of ik dit zo werkend kan krijgen. ;) Seconde-lijm en mijn vingers, dat is sowieso geen gelukkig huwelijk... :( :mrgreen:

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Asjes zijn inmiddels besteld, evenals de as-busjes. Ik ga het toch maar eens proberen, de aspotjes van m'n caboose zijn toch wel erg uitgesleten. Frank, bedankt voor de tip van de busjes. ;)

Groeten,
Maarten

Plaats reactie