Op de club (de Friese Modelbaan Club te Leeuwarden) gaan we een nieuwe N-baan maken. Digitaal. We zijn nog druk bezig met het ontwerp van het zichtbare gedeelte, maar we hebben de schaduwbaan al klaar in ontwerp en op enkele rechte stukken na hebben we deze ook al helemaal uitgelegd op de plaats waar die komt. Ik wilde jullie daarvan toch al wat foto's laten zien.
Het zichtbare gedeelte van de baan wordt 4,45m breed en 1,20m diep. Aan de rechterkant zit daar een stuk van 2,10m breed en 1,20m diep aan vast. Aan de linker en rechterzijde van de baan maken we aansluitingsmogelijkheden naar onze modules van de modulebaan van de club.
In het zichtbare gedeelte van de baan komt waarschijnlijk peco streamline rails. Voor het schaduwgedeelte hebben we gekozen voor Kato Unitrack. Ik ben daar zelf een liefhebber van, en ik denk dat het qua gemak en robuustheid de beste keuze is.
Hierbij enkele foto's met uitleg:

Dit hierboven is het inrijdgedeelte van voor (rechts) naar achter (links op deze foto). Deze ligt aan de rechterzijde van de baan. Aan de linkerzijde ligt iets vergelijkbaars.

Na het inrijdgedeelte aan de rechterzijde van de schaduwbaan, en 5 90-gradenbochten, komt deze wisselstraat die de vier in- en uitrijsporen opdeelt naar uiteindelijk 11 (opstel)sporen van tussen de 2,60m en 5 meter.

Uiteindelijk brengt deze wisselstraat de elf sporen terug naar 5.

Deze serie wissels ligt links in de wisselstraat...
Met deze schaduwbaan kunnen we 5/6 treinen van 2,50m stallen en één van 5 meter en dan nog kunnen van de ene kant van de schaduwbaan, van elk van de vier sporen, naar elk van de vier sporen aan de andere kant rijden.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
Groet,
Eric