Hallo N spporders.
Ik heb een vraag over misschien een stroomprobleem.
Heb een super sterke BR151 van FLM aangeschaft.
Deze lok heeft 6 assen.
Het probleem is dat hij in de bocht weg zakt.
Als ik hier de V200 of een BR218 lok laat rijden, geen problemen in deze bocht.
Dit zijn beide 4 assers.
Ook de BR103, ook een 6 asser heeft het zelfde probleem als de BR151.
Zou ik misschien in deze bocht een extra stroompunt moeten maken?
De lok's zijn beide super schoon.
Hoor graag van jullie wat het euvel kan zijn.
Oh ja, ik rij analoog.
Mvg.
Henk.
Stroomprobleem??
Re: Stroomprobleem??
Hoe scherp is je bocht? Mijn Class 66'en met 6 assen vinden R1 niet zo leuk en hebben ook moeite daar doorheen te komen. R2 houdt ook niet over.
Laatst gewijzigd door shoven op 30 dec 2012 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Stroomprobleem??
Hoi.shoven schreef:Hoe scherp is je bocht? Mijn Class 66'en vinden R1 niet zo leuk en hebben ook moeite daar doorheen te komen. R2 houdt ook niet over.
Is een bocht van Minitrix( 3x 14912)
3x R1 30 gr.
Groet.
Henk.
Re: Stroomprobleem??
Te scherpe bocht lijkt mij de oorzaak, niet zozeer de stroom.HeZwi schreef:Hoi.shoven schreef:Hoe scherp is je bocht? Mijn Class 66'en vinden R1 niet zo leuk en hebben ook moeite daar doorheen te komen. R2 houdt ook niet over.
Is een bocht van Minitrix( 3x 14912)
3x R1 30 gr.
Groet.
Henk.
Als dat het was zouden andere locs er ook last van hebben (je kunt voor de zekerheid even meten).
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Stroomprobleem??
shoven schreef:Te scherpe bocht lijkt mij de oorzaak, niet zozeer de stroom.HeZwi schreef:Stroom is op de baan exact gelijk.shoven schreef:Hoe scherp is je bocht? Mijn Class 66'en vinden R1 niet zo leuk en hebben ook moeite daar doorheen te komen. R2 houdt ook niet over.
Ook dus in deze bocht.
Denk dat ik de V200 er maar laat rijden.
Deze heeft ook een enorme trekkracht.
Moet n.l. 13 volle onderlossers trekken.
Ik heb m'n baan n.l. klaar en niet veel zin om de bochten te veranderen.
De BR151 krijgt een partij Essowagons op de grote buitenbaan.
Daar rijdt hij super.
Bedankt voor de info.
Groet.
Henk.
Hoi.
Is een bocht van Minitrix( 3x 14912)
3x R1 30 gr.
Groet.
Henk.
Als dat het was zouden andere locs er ook last van hebben (je kunt voor de zekerheid even meten).
Re: Stroomprobleem??
Ik gok er ook op dat R1 te krap is.
Alhoewel ik hier zelf een FLMN 103 heb die R1 wel doorkomt...
Dus op mijn baan ook geen R1 te vinden, liefst ook geen R2, maar
daar ontkom ik vanwege ruimtegebrek niet aan.
Collin
Alhoewel ik hier zelf een FLMN 103 heb die R1 wel doorkomt...
Dus op mijn baan ook geen R1 te vinden, liefst ook geen R2, maar
daar ontkom ik vanwege ruimtegebrek niet aan.
Collin
Re: Stroomprobleem??
Als je ruimte genoeg hebt gebruik dan R3+R4 voor de grote loks/lange treinen.
Zelf gebruik ik deze ook voor de hoofdbaan,R1 gebruik ik helemaal niet en R2 voor de lokaal/tandrad en pendelbaan voor de kleine loks.
Heb je geen ruimte genoeg voor R3 en groter maar wel een vlakke baan,leg dan minimaal R2 voor de hoofdbaan en ook 15graden wissels,zitten er stijgingen in de baan dan is het raadzaam om ruimte te maken voor R3.
De meeste grote loks met 6 assen of meer krijgen anders te veel moeite met de R2 bochten,R1 alleen gebruiken voor korte/kleine loks.
Dit is een algemeen advies van ervaren modelbouwers,niet van de fabrikanten.
Zelf gebruik ik deze ook voor de hoofdbaan,R1 gebruik ik helemaal niet en R2 voor de lokaal/tandrad en pendelbaan voor de kleine loks.
Heb je geen ruimte genoeg voor R3 en groter maar wel een vlakke baan,leg dan minimaal R2 voor de hoofdbaan en ook 15graden wissels,zitten er stijgingen in de baan dan is het raadzaam om ruimte te maken voor R3.
De meeste grote loks met 6 assen of meer krijgen anders te veel moeite met de R2 bochten,R1 alleen gebruiken voor korte/kleine loks.
Dit is een algemeen advies van ervaren modelbouwers,niet van de fabrikanten.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: Stroomprobleem??
Heb het probleem opgelost.Marcel schreef:Als je ruimte genoeg hebt gebruik dan R3+R4 voor de grote loks/lange treinen.
Zelf gebruik ik deze ook voor de hoofdbaan,R1 gebruik ik helemaal niet en R2 voor de lokaal/tandrad en pendelbaan voor de kleine loks.
Heb je geen ruimte genoeg voor R3 en groter maar wel een vlakke baan,leg dan minimaal R2 voor de hoofdbaan en ook 15graden wissels,zitten er stijgingen in de baan dan is het raadzaam om ruimte te maken voor R3.
De meeste grote loks met 6 assen of meer krijgen anders te veel moeite met de R2 bochten,R1 alleen gebruiken voor korte/kleine loks.
Dit is een algemeen advies van ervaren modelbouwers,niet van de fabrikanten.
Kan n.l. de bochten niet veranderen.
Laat de V200 er rijden.
Deze lok rijdt er probleemloos.
De BR151 gaat naar de grote buitenbaan.
Daar rijdt hij super.
Bedankt voor de info.
Mvg.
Henk.