Mehano G2000 cardanas aandrijving motor naar wielstel klemt?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
lukas2
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2010 13:18

Mehano G2000 cardanas aandrijving motor naar wielstel klemt?

Bericht door lukas2 »

Heb een nieuwe G2000 geprogrammeerd. Vervolgens gaan rijden, maar hij rijdt niet echt lekker, hij 'hobbelt'. Even goed aan de onderkant gekeken, en er blijkt 1 van de zwarte staafjes (cardanas zo ver ik weet) voor de aandrijving van de motor naar het wielstel niet helemaal goed te zitten, 1 wielstel blijft daardoor een beetje schuin staan en veert terug naar die schuine stand i.p.v. het midden, ik vermoed/neem aan dat dat ook de oorzaak is. Foto heb ik even bijgevoegd.

Weet iemand hier toevallig hoe ik daaronder bij moet komen? Moet ik daar de kap voor openen (bij voorkeur niet, is niet heel eenvoudig bij de G2000..), of heeft dat geen zin omdat het aan de onderkant zit en moet ik er op een andere manier bijkomen? Heb de handleiding erbij gehad, maar daar werd ik nog niet veel wijzer van...

Ben gisteravond een half uurtje bezig geweest met het drukken en draaien van het staafje, maar hij wil er maar niet goed invallen.
Heb ook nog even de onderkant van de cabine losgedraaid (4 kleine schroefjes) om te kijken of ik daar ergens bij kon, maar ook dat bleek niet zo te zijn. Wel frustrerend, want het is waarschijnlijk een heel makkelijk op te lossen probleem, kwestie van het staafje er goed in krijgen. Maar dat blijkt nu juist aardig lastig...? Wie o wie heeft een goede tip voor mij?

Lukas

Afbeelding



dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Mehano G2000 cardanas aandrijving motor naar wielstel kl

Bericht door dentheo »

Als je daarmee die fijne zwarte staafjes bedoeld tussen de brandstoftank en het draaistel...die zijn volgens mij "fake".
De echte cardan zit tussen de motor en de kop van het draaistel ongeveer een centimeter hoger, dus boven de bodemplaat.



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd
Plaats reactie