Koploper op een bestaande baan.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
enderscw

Koploper op een bestaande baan.

Bericht door enderscw »

Heren,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om Koploper aan te sluiten en te instaleren op een al bestaande baan?
Ik merk dat het overzicht en schakelen niet altijd goed gaat waneer er meerdere treinen te gelijk rijden over de baan ;) Dus zou het ideaal zijn om alles via de computer aan te laten sturen.
Maar is dit nog mogelijk of word het te veel werk en moet ik alles los halen?

Gr,

Wouter

Groet,

Wouter

Every day is a school day.

Modelspoorbarry

Re: Koploper op een bestaande baan.

Bericht door Modelspoorbarry »

Hai Wouter,

Primaire vraag is nu al digitaal rijdt en wissels en seinen digitaal bedient.
Als dat niet het geval is, wordt het nog een aardige klus om Koploper te kunnen gaan gebruiken.
Is dat wel het geval, kun de zaak bedienen met Koploper

Als je automatisch wilt rijden, zul je de nodige bezetmelders moeten gaan installeren.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32

Michiel

Bericht door Michiel »

Indien je overal nog goed bij kan, is het in principe goed mogelijk, maar wel wat werk. Isolatiesleufjes slijpen, draden aan rails solderen, bedrading van wissels, seinen, en dergelijke aanpassen en alles via decoders, bezetmelders en ringleiding verbinden... Een hele klus, maar zeker doenbaar. MITS je overal goed bij kan. ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
enderscw

Bericht door enderscw »

Top! :) ,

Alles rijd digitaal en de wissels zijn digitaal aangestuurd, ik ben nog in een redelijke beginfase dus seinen staan er nog niet.
Het hele geheel is opgebouwd in modules dus de toegang is goed.

Bedankt voor jullie antwoorden jongens, ik ga me maar eens verdiepen in Koploper en alles wat ik er voor nodig heb.

Groetjes

Groet,

Wouter

Every day is a school day.
Plaats reactie