magneet

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
janiegein

magneet

Bericht door janiegein »

Vraagje.

Nu ik wil overschakelen naar reedcontactenschakeling moet ik om te kunnen schakelen magneetjes plaatsen onder de lokjes.

Die magneetjes moeten langwerpig zijn i.v.m passeren noord en zuidpool voor juiste schakeling. (als ik goed begrepen heb )

Deze magneetjes vind ik met een gemiddelde prijs van €1.50 toch wel aan de dure kant. Heb er zo,n twintig nodig.

Bij de plaatselijke knakenwinkel kan ik ook magneetband kopen wat je zo op maat kunt knippen. Zit op rol van 3 meter en twee centimeter breed. Kost € 1,45.
Hier zouden wel tweehonderd lokjes mee bewerkt kunnen worden.

Heb alleen geen idee of magnetisch veld voldoende zal zijn om de reeds te laten schakelen.

Iemand hier ervaring mee en zou dat sterk genoeg zijn????

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

DirkH

Re: magneet

Bericht door DirkH »

Hoi,
Grote kans dat het niet gaat werken, zelf gebruik ik magneetjes van http://www.supermagnete.be/magnets.php? ... ocks_small en enkel deze met een trekkracht van min 350 gr (0.22 € per stuk) werken goed.

Als de magneetjes hoger gemonteerd worden is zelfs 650 gr nodig

Dirk

Mvgr. Dirk

Onderwerp starter
janiegein

Re: magneet

Bericht door janiegein »

heb het e.e.a gekocht om de schakelingen die ik wil verrichten uit te voeren.

dus zover aan alle meedenkers dank jullie wel en zie het vervolg cq. het resultaat in mijn draadje geinbaan.

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie