Struikjes van ijsland mos verbeteren?
Struikjes van ijsland mos verbeteren?
Hoe kan ik struikjes van ijsland mos verbeteren? Standaard zien ze er wel aardig uit, maar nog niet top. Wie heeft een goede tip en wellicht wat foto's van jullie kunsten?
Re: Struikjes van ijsland mos verbeteren?
Martin, ik heb momenteel geen foto's, maar ik heb wat ijsland mos bespoten met spuitlijm en vervolgens bestrooid met fijn strooi materiaal (met verschillende tinten)
Naar mijn mening ziet het er dan beter uit op de N-baan.
Naar mijn mening ziet het er dan beter uit op de N-baan.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
Op mijn baan zit ook IJslands mos, maar nooit kaal. Ik spuit ze in met spuitlijm en duw er wat turf/strooimateriaal op. Ziet er meteen beter uit, zeker als je wat fijner spul gebruikt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Ik doe ze in een bakje verdunde houtlijm, daarna als een spons uitknijpen en door een bakje groenzooi halen.
Dan direct plaatsen op de baan in de vorm die je wil hebben, want na drogen wordt het hard.
gr. Ron.
Dan direct plaatsen op de baan in de vorm die je wil hebben, want na drogen wordt het hard.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Ah, gelukkig, ik ben niet de enige. Kan het kloppen dat het mos wat verkocht wordt voor modelbouw niet hard wordt en het mos wat voor de kerst wordt verkocht wel hard wordt?want na drogen wordt het hard
Heb nu allemaal "kerst" mos wat hard wordt, maar kan mij vaag herinneren dat de soorten die ik hiervoor had (modelspoor mos) niet hard werden???
Wat voor spuitlijm gebruik je hier dan eigenlijk voor?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Het mos voor modelbouw wordt na verloop van tijd ook hard, duurt alleen iets langer doordat het een iets andere behandeling heeft gekregen met kleuren.martinb schreef:Ah, gelukkig, ik ben niet de enige. Kan het kloppen dat het mos wat verkocht wordt voor modelbouw niet hard wordt en het mos wat voor de kerst wordt verkocht wel hard wordt?want na drogen wordt het hard
Heb nu allemaal "kerst" mos wat hard wordt, maar kan mij vaag herinneren dat de soorten die ik hiervoor had (modelspoor mos) niet hard werden???
Vaak lukt het nog wel om het mos weer zacht te krijgen door het in water te leggen. Alleen kan het dan zijn dat de kleuren vervagen of zelfs nagenoeg verdwijnen.
@Hookies, Busje spuitlijm van bijvoorbeeld de Action. Goedkoop en goed genoeg.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Binnenkort meer...
Jelle.
Binnenkort meer...
Ik vind het persoonlijk mooier met grof strooisel (Woodland course turf) dan met fijn strooisel (woodland fine turf). Dit geldt voor beide methoden (spuitlijm en bakje).
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Volgens mij droogt het uit na een tijdje, tip van mijn vrouw (fasten your seatbelts
)
Probeer eens haarlak, Martin? Lijkt me een redelijk plannetje:
Ik bedoel het mos te isoleren voor vochtverlies, zodat het minder snel uitdroogt.
Als het goede haarlak is, blijft dat flexibel

Probeer eens haarlak, Martin? Lijkt me een redelijk plannetje:
Ik bedoel het mos te isoleren voor vochtverlies, zodat het minder snel uitdroogt.
Als het goede haarlak is, blijft dat flexibel

Groet van Frank