Waar heb jij de Proxxon kunnen scoren Patrick?
Ik zit nog steeds in de eeuwige twijfel tussen Dremel en Proxxon
Bij de G@mm@ staat namelijk een Dremel 4000 setje voor 100 euri
Komt bijna overeen met jou setje op het bankschroefje na
Mvg,
Ad
Ik heb deze ook, bij Mecktronics gekocht. Een heel fijn ding. De bout ging op een gegeven moment ter ziele en ik kreeg gratis een nieuwe van hen, gevalletje garantie. Maar ze verkopen de bouten ook los.HTteG schreef:Patrick heb al jaren (10jaar of langer) met plezier gewerkt met deze unit.
Nu is waarschijnlijk de bout zelf vermoedelijk ter ziele gegaan.
Vraagje waar heb jij deze aangeschaft, vind wel diverse adressen maar allen in Engeland en dan komen er nogal wat verzendkosten bij.
Groet Henk
Ja hier nog één ... Op mijn werk zie ik de plaatjes ook niet. Maar ik zie ze van niemand als ik iets wil bekijken.[Patrick] schreef:@Ad
Op pagina 1 staan de plaatjes op Twitpic en op pagina 2 gaat het via dropbox. Welke ik makkelijker vind, lees: *lui is*![]()
Als je op je werk twitter wel mag gebruiken dan zou je dat kunnen proberen. Daar staan ze ook.
Zijn er nog meer mensen met deze problemen en/of het lastig vinden?
Ben bang dat ik anders iets anders moet gaan gebruiken
Irritant zeg. Dus ze willen dat je werkt?william schreef: Ja hier nog één ... Op mijn werk zie ik de plaatjes ook niet. Maar ik zie ze van niemand als ik iets wil bekijken.
Maar dat komt eerder door de werkgever dan door jou/jullie. Sinds we overgenomen zijn en een Duits bedrijf zijn mogen/kunnen we wel meer niet op het www.
Groeten,
William
Je moet naast je soldeerbout een vochtige spons hebben liggen. In de kantoorboekhandel kun je postzegel bevochtigers kopen (als ze er nog zijn), dat is een rond groen rubber bakje met een vrij grove spons erin. Vochtig maken en voor dat je gaat solderen de punt even over de spons afvegen. Dan met dun soldeer de punt aan twee kanten opnieuw vertinnen, daarmee soldeer je sneller omdat er een beter hitte contact gemaakt kan worden. Dat vertinnen gaat met heel weinig soldeer, bij te veel eerst het te veel eraf tikken. Als je snel achter elkaar soldeert hoef je niet elke keer de punt schoon te vegen, wel het overtollige soldeer eraf te tikken, anders krijg je van die klodders en ga je bakken ipv solderen.[Patrick] schreef:Wat ik wel lastig vond was het solderen. Lijkt wel dat de punt niet warm wordt en dat maakt het lastig. Iets van de punt af, naar het bredere gedeelte toe, wil het soldeer wel smelten. Is dat normaal?
Proficiat met je loc!Afgelopen week een mooie stoomloc besteld, een digitale Fleischmann BR 38.10-40 van de DRG.
Mooie loc, moet de mijne nog ombouwen. Ik zie dat die van jou al dcc is. Het kan ook zijn dat de decoder nog niet goed ingesteld staat. In de decoder kun je aangeven hoe de motor zich moet gedragen. Dus even nakijken of alle cv waarden correct staan.[Patrick] schreef:Wat ik wel raar vond was dat, welke loc ook, soms iets verder door reed tegen het stootblok aan zonder dat ik aan de instellingen zat te klooien. Misschien heeft het te maken de oude rails die nog niet goed schoon is en slecht contact?!?!
De reden voor het stukje recht is het opnieuw richten van de wielen of wielstellen. Heeft niets te maken met jouw probleem.[Patrick] schreef:Is dit o.a. de reden dat men zegt een stukje rechte rails voor/na een wissel?
Een stukje van 1,5 tot 2 cm zou in dit geval al genoeg zijn.
Of moet er een stuk van de wissel aandrijving af? Lijkt mij niet ok.
Dat heb ik dus wel gedaan, en geen enkel probleem[Patrick] schreef:Of moet er een stuk van de wissel aandrijving af? Lijkt mij niet ok.