Momenteel is bij verschillende (duitse) webshops de Gambrinusset van Fleischmann in de aanbieding:
Bij Lippe bijvoorbeeld
Hoe zijn de rij-eigenschappen van de 01 van Fleischmann en heeft die een stekkerverbinding voor een decoder?
Groeten,
Wim
Welke stoomloks lopen mooi bij lage snelheid?
Re: Welke stoomloks lopen mooi bij lage snelheid?
Hoi Wim ,WimC schreef:Momenteel is bij verschillende (duitse) webshops de Gambrinusset van Fleischmann in de aanbieding:
Bij Lippe bijvoorbeeld
Hoe zijn de rij-eigenschappen van de 01 van Fleischmann en heeft die een stekkerverbinding voor een decoder?
Groeten,
Wim
de loopeigenschappen zijn goed en heeft geen stekkerverbinding voor digitaal .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Hoi Ronald, hele fraaie lok die 18.4. Ik heb hem ook al een aantal keren willen kopen, maar die prijs he (zuinige hollander
)
Over mijn ervaring met stoomloks:
De best rijdende loks met tender op mijn baan zijn:
- Arnold BR05: stroomafname op 6 wielen voor en 6 op de tender - hele mooie machine (aandrijving in lok)
- Flm BR01: (nieuwe constructie!! uit Merkur set) Deze heeft stroomafname op 6 wielen voor en 4 op de tender. De oude versie heeft alleen de 6 voorste wielen, dit is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. De BR012 (ook oude constructie) heeft trouwens ruimte voor veeeel meer lood in de tender - gemakkelijke verbetering.
- Minitrix BR52: Oud beestje, maar trekt enorm en betrouwbare stroomafname (aandrijving in lok)
De slechtst rijdende loks:
- Flm 7175 BR50 met kabinetender: trekt met moeite 8 kleine goederenwagonnetjes de berg op
- Flm Br23: bekend probleem, moet ik nog een keer proberen te verbeteren met methode beschreven in een recent draadje.

Over mijn ervaring met stoomloks:
De best rijdende loks met tender op mijn baan zijn:
- Arnold BR05: stroomafname op 6 wielen voor en 6 op de tender - hele mooie machine (aandrijving in lok)
- Flm BR01: (nieuwe constructie!! uit Merkur set) Deze heeft stroomafname op 6 wielen voor en 4 op de tender. De oude versie heeft alleen de 6 voorste wielen, dit is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. De BR012 (ook oude constructie) heeft trouwens ruimte voor veeeel meer lood in de tender - gemakkelijke verbetering.
- Minitrix BR52: Oud beestje, maar trekt enorm en betrouwbare stroomafname (aandrijving in lok)
De slechtst rijdende loks:
- Flm 7175 BR50 met kabinetender: trekt met moeite 8 kleine goederenwagonnetjes de berg op
- Flm Br23: bekend probleem, moet ik nog een keer proberen te verbeteren met methode beschreven in een recent draadje.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
De 18.4 is inderdaad een hele fraaie loc.
Op mijn baan rijdt Fleischmann BR62 (7052) erg mooi.
En - geen stoomloc, maar rijdt wel heel errug mooi - de V200 van Arnold (toevallig kon ik deze loc vorig jaar nog (nieuw) op de kop tikken).
Groeten,
William
Op mijn baan rijdt Fleischmann BR62 (7052) erg mooi.
En - geen stoomloc, maar rijdt wel heel errug mooi - de V200 van Arnold (toevallig kon ik deze loc vorig jaar nog (nieuw) op de kop tikken).
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl