Merci, gaan we proberen.
En het combineren van 2 wissels (beide tegelijk "open"of "dicht") op 1 DCC controller poort werkt.
Top!
deBult
Kato Unitrack tips
Re: Kato Unitrack tips
Rangeerbaantje met Kato Unitrack rails, z21 start, 2 FLM locjes (BR 212, V200) 1 PIKO 2200 en 2 Liliput Kof III met automatische (ont)koppeling: “beginner”.
Iemand praktijk ervaring met de Dapol de Easi-Shunt / Easi - Fit magnetische koppelingen op een Kato Unitrack baan: graag Uw reactie.
Ik vond dit draadje viewtopic.php?p=292251#p292251
Ik ben met name geinteresseerd of ze goed samenwerken met de Kato magnetische 20-023 ontkoppel rail
(die eigenlijk voor Amerikaans Kadee koppelingen gedacht is).
Noot: zag inmiddels dat Wilco de koppelingen gebruikt (naar ik verwacht op Kato rails, maar het is me niet duidelijk of hij de Dapol-magneet-strips, Kato--magneet-rail of losse magneetjes gebruikt).
Ik heb 3 setjes koppelingen besteld (Lang, Middel en Kort): ze passen in een standaard NEM355 schacht.
Verder een Kato Magneet ontkoppelrail en Dapol magneet strips.
Ben benieuwd hoe e.e.a. gaat uitpakken.
deBult
Ik ben met name geinteresseerd of ze goed samenwerken met de Kato magnetische 20-023 ontkoppel rail
Noot: zag inmiddels dat Wilco de koppelingen gebruikt (naar ik verwacht op Kato rails, maar het is me niet duidelijk of hij de Dapol-magneet-strips, Kato--magneet-rail of losse magneetjes gebruikt).
Ik heb 3 setjes koppelingen besteld (Lang, Middel en Kort): ze passen in een standaard NEM355 schacht.
Verder een Kato Magneet ontkoppelrail en Dapol magneet strips.
Ben benieuwd hoe e.e.a. gaat uitpakken.
deBult
Rangeerbaantje met Kato Unitrack rails, z21 start, 2 FLM locjes (BR 212, V200) 1 PIKO 2200 en 2 Liliput Kof III met automatische (ont)koppeling: “beginner”.
Gewoon de Kato magneetrails. Werkt voor de beperkte ontkoppelingen die ik toepas perfect.
Ik heb op mijn station op elk spoor 2 magneetrails liggen. Locomotief erover heen, klein stukje terug zetten en de loc rijdt zonder probleem weg met achterlating van het ontkoppelde deel.
Ik zou gewoon een railsje aanschaffen, een stukje proefspoor aanleggen en gewoon uitproberen of het bevalt of niet.
Ik heb op mijn station op elk spoor 2 magneetrails liggen. Locomotief erover heen, klein stukje terug zetten en de loc rijdt zonder probleem weg met achterlating van het ontkoppelde deel.
Ik zou gewoon een railsje aanschaffen, een stukje proefspoor aanleggen en gewoon uitproberen of het bevalt of niet.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
In navolging van de verschillende draadjes over rangeerpuzzels, gaan we bij de Zwolse modelspoorvereniging VVMRZ starten met een Kato modulebaantje.
Deze baan is bedoeld om onze jeugdleden kennis te laten maken met modulebouw, het leggen van rails, DCC-EX en andere digitale toepassingen, met als "einddoel" een werkende (ook handbedienbare) rangeerbaan voor jeugdige bezoekers op onze open dagen.
We hebben vandaag bij de forumsponsor een bestelling gedaan voor een M2 Masterset (Kato 20-853), wat losse wissels met geleidend hartstuk(Kato 20-220) en wat stootblokken (Kato 20-048).
Inmiddels de geometrie overzichten uit dit draadje met de jongens gedeeld en het linkje naar dit draadje.
De jeugdleden gaan er op de woensdagmiddagen mee aan de slag.
Deze baan is bedoeld om onze jeugdleden kennis te laten maken met modulebouw, het leggen van rails, DCC-EX en andere digitale toepassingen, met als "einddoel" een werkende (ook handbedienbare) rangeerbaan voor jeugdige bezoekers op onze open dagen.
We hebben vandaag bij de forumsponsor een bestelling gedaan voor een M2 Masterset (Kato 20-853), wat losse wissels met geleidend hartstuk(Kato 20-220) en wat stootblokken (Kato 20-048).
Inmiddels de geometrie overzichten uit dit draadje met de jongens gedeeld en het linkje naar dit draadje.
De jeugdleden gaan er op de woensdagmiddagen mee aan de slag.
Groet,
Rico (momfer)
Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL
Rico (momfer)
Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL
Hi,deBult schreef: ↑30 mei 2025 20:57 Iemand praktijk ervaring met de Dapol de Easi-Shunt / Easi - Fit magnetische koppelingen op een Kato Unitrack baan: graag Uw reactie.
deBult
Heb dit filmpje gevonden op Youtube met de Dapol Easi-Shunt koppelingen samen met de Kato 20-023 ontkoppelrail.
Zoals Wilco ook al aan aangaf, werkt prima.