Jazeker zijn er wat foto's van:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 40#p121597
Helaas geen screenshots van de tekeningen, maar die zijn eigenlijk hetzelfde als die van jouw. Het grote verschil tussen de karton bouwwijze van Markenburg en andere is dat er bij markenburg een skelet gemaakt wordt van dik grijs karton, hiervoor moet je dus een dubbele tekening maken en opletten dat het skelet dunner is als de buitenmuren.
Heb toch nog een tekening gevonden van de actuele stand van het 2e huis, in boven genoemde link niet het rood omcirkelde maar die daar boven staat, wat ik aan het tekenen ben. Helaas gaat dit veel trager als gewenst omdat ik simpelweg weinig tijd heb.
Even wat tekst en uitleg: Ik begin met de buitenmaten van het gebouw. De maten heb ik grof via google Earth bepaald. (screenshot gemaakt met schaalverdeling, vervolgens in CAD programma geladen en verschaald naar 1:1 en vervolgens weer naar 1:160)
Schrik niet maar hierna heb ik letterlijk bakstenen geteld om de hoogte / breedte te verifiëren.
Toen ik uiteindelijk alle buitenmaten had maak ik een 2D tekening van de verschillende aanzichten. Uiteindelijk ga ik daar dan het skelet op construeren. Hierdoor moet je alle maten verkleinen met de dikte van het karton. Naja heel gepuzzel. En ik vind het lijkt ook wel op een puzzel.
Uiteindelijk om te kijken of mijn puzzel ook past creeer ik van de platte 2D tekening 3D stukjes die ik vervolgens in elkaar pas. (zie het 2e plaatje)
Zo controleer ik of alles klopt. (en dat is heel belangrijk want je gaat voornamelijk gauw de mist in met de schuine daken.)
Of dit de meest handige manier van tekenen is, geen idee? Je zou vast ook wel eerst vanuit 3D naar 2D kunnen. Maar dit werkt voor mij.