Na x jaren te staan kw**n op You-tube en nu-en-dan op dit forum, toch maar de knoop doorgehakt. Dit kwam vooral door een filmpje op You-tube over een testbaantje en iTrain. Plaats voor een baantje heb ik nog niet. Maar een plankje van 20 op 150 cm en daar toch wat rails, wissels etc op moet wel kunnen .
Ik wil dus eerst de baan maken en klaar maken voor digitaal ( voeding-centrale-melders) loc's komen later.
Probleem is dat ik een totale nerd ben in deze hobby. Welk systeem van rails moet ik nu hebben? Met een geintegreerd bed, of zonder bed maar dan met een soort onderleg en welke onderleg, lange wissels of korte wissels? wissel met motor of wissels met spoel?
Maar de grote ham vraag is : de centrale die moet gekoppeld worden aan mijn Mac, welke zal werken met iTrain V5.
Ik las al veel over die DR5000 op dit forum doch kwam dan tegen het volgende:
"sluit de DR5000 nog niet aan op de pC! Installeer eerst de software die u wilt gebruiken.
de software kan worden gedownload van de website van Digikeijs op ...."
Daar zie ik staan: Software/firmware V1.5.5. download. Na het downloaden stel ik vast dat dit een *.exe file is. Geschikt voor Win...

Andere centrale kopen? Welke daarvan kan ik dus besturen met een Mac?
Dus wie wil mij met het een-en-ander wat helpen om eindelijk een start te maken.
- type rails?
- soort centrale?
- soort melders ( die van "Floodland" https://www.floodland.nl/aim/info_bmd16n_sd_1.htm vond ik wel wat hebben!
- schakeldecoders?
Eens een paar vragen opgelost zijn wil ik wel een bestelling plaatsen bij de een of andere winkelier = rail, centrale, wissels, melder