Ben Ferdinand uit Raamsdonksveer, en kan eindelijk definitief plannen betreft een baan, had al een Baanontwerp ( via beneluxspoor ) maar dat was voor het andere huis, na scheiding is de rust definitief terug en kan me storten op de mooie hobby modeltreinen.
Ben met een nieuw ontwerp bezig, gezien ik nu meer ruimte tot me beschikking heb.
Had keuze tussen 2 optie's
a- een kamer van 4 x 2,5 mtr betrekken bij een kamer van 5,4 x 2,5 mtr
b- of naar zolder waar de ruimte 5,5 x 5 mtr is.
Optie a is aantrekkelijk ivm de lengte van 9,4 mtr echter wordt de kamer van 5,4 x 2,5 mtr betrokken bij de Master bedroom om zo een ruimte te creeëren van 23 m2 en kan daar een walk in frigde maken

De zolder heeft 2 nadelen, een vlizotrap ( gelukkig in het midden ) en de 2 schuine daken.
De Ketel plus expansievat ga ik verplaatsen zodat ik 4 wanden tot mijn beschikking heb
Mijn tijdperk wordt tijdperk 4 met een museum lijntje, duits / Oostenrijk / Zwitsers
Wil een station maken van een middel grote stad, 6 of 7 peronsporen, met nodige opstelsporen. + BW voor electrisch en diesel ( iets van een grensstation zodat ik met verschillende materialen kan rijden.
Perron kan een treinstel met 10 bakken herbergen, misschien dat ik het terug breng naar 8 bakken.
Ik wil ook zoveel mogelijk loks en treinstellen in zicht ergens plaatsen als deze geen dienst hebben en niet alleen daar het schaduwstation voor te gebruiken.
Voor het er nu uit ziet, komen er 3 schaduwstations.
Het ontkoppelen en omlopen, en lokwissels gaan ook vervuldig voorkomen op de baan ( wat op de testbaan al goed verloopt )
Ben nu aan het ontwerpen in wintrack, valt niet mee, gezien ik ook wat parallele rijbewegingen op de wisselstraten wil krijgen, zonder dat ik het concept verkracht

Aan de andere kant komt een kleine doorgangstation met 3 perronsporen met een goederenplaats erbij.
Dan nog een zijlijntje erbij.
Gezien de ruimte kan ik nog een concept verzinnen, welke weet ik nog niet, kolen, groeve, hout, haventje ????
Rails gaat Peco Code 55 worden met large wissels, deze worden aangedreven door servo's , wissel decoders zijn van Karst Drenth de ServoSwitch, s88SD16-n van Wim Ros besturing IB en koploper, heb een PC met SLI configuartie staan ( is overkill I know

Probeer deze week nog een banenplan erop te krijgen.
mvg
Ferdinand