Goedenavond.
Voor een kolenmijn zoek ik een simpele pendelautomaat die getriggerd wordt door 2 magneetjes in een treintje.
Gaat om een stuk spoor van maar ongeveer 40cm de berg in.
Idee: trein rijd tunnel in, magneet activeert reed-contact, trein stopt. Ongeveer 20sec later gaat de trein de andere kant weer op, rijd over ander reed-contact en stopt. Na 20sec weer het riedeltje opnieuw.
Ik zag de pendelautomaat van conrad maar die werkt met niet met reed-contacten.
Simpel pendelautmaat met reed-contacten.
Re: Simpel pendelautmaat met reed-contacten.
Met de conrad module heb je helemaal geen reed contacten nodig, alleen maar 2 onderbrekingen in de rail. Alles gaat bij die module op tijd en niet op positie
Met de conrad module heb je helemaal geen reed contacten nodig, alleen maar 2 onderbrekingen in de rail. Alles gaat bij die module op tijd en niet op positie
Mg1982nl schreef: ↑04 sep 2021 19:26 Voor een kolenmijn zoek ik een simpele pendelautomaat die getriggerd wordt door 2 magneetjes in een treintje.
Idee: trein rijd tunnel in, magneet activeert reed-contact, trein stopt. Ongeveer 20sec later gaat de trein de andere kant weer op, rijd over ander reed-contact en stopt. Na 20sec weer het riedeltje opnieuw.

Maar dan heb je nog geen 20 sec. wachttijd...

Ik had er hier een gevonden:
https://sites.google.com/site/wisselmot ... l-automaat
let wel op dat je vraagt naar de versie voor analoge treinen, er is ook een uitvoering voor DCC

Het afstellen is misschien even puzzelen, maar dan werkt het ook precies zoals je wilt

Groet van Frank
Omdat er andere -en feitelijk modernere en betere- oplossingen zijn, is het zo te zien zelfs lastig om tegenwoordig aan een magneetschakeling te komen. Een schakeling zoals DEZE werkt met een paar diodes, in plaats van met reed-schakelaars. Rijdt een wieltje over de gedetecteerde spoorstaaf, dan schakelt de automaat af en na een instelbare tijd om. Dat scheelt priegelen en rommelen met magneetjes.
Dit (klikkerdeklik) is een andere mogelijkheid, waarbij evenmin magneten of zelfs diodes nodig zijn. Het is allemaal voor slechts een paar tientjes te koop.
Succes
Dit (klikkerdeklik) is een andere mogelijkheid, waarbij evenmin magneten of zelfs diodes nodig zijn. Het is allemaal voor slechts een paar tientjes te koop.
Succes

Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Frank,
De laatste is niet benaderbaar, komt waarschijnlijk doordat je deze via een zoekopdracht hebt gemaakt.
De laatste is niet benaderbaar, komt waarschijnlijk doordat je deze via een zoekopdracht hebt gemaakt.
Eens effe kijken Ben...
Zo zou 'ie moeten werken: KLIK HIER
Zo zou 'ie moeten werken: KLIK HIER
Frank
(model-)treinliefhebber
(model-)treinliefhebber
-
Ik heb deze pendelautomaat in Burg Holtheim zitten, die heeft niks andere nodig als alleen 2 onderbrekingen in de rails voor passende stop secties.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.