Hoi iedereen,
Heb een vraag over de als Scharfenberg uitgevoerde koppelstang van Piko om twee hondekoppen aan elkaar te koppelen. Past deze ook in een NEM schacht of alleen in een door Piko bedachte schacht. Wil straks twee DE1 motorrijtuigen koppelen en dan zou dit een mooie oplossing zijn.
Koppelstang Piko Hondekop
Koppelstang Piko Hondekop
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Re: Koppelstang Piko Hondekop
Deze past alleen in een door Piko bedacht schacht, je kan deze wel als reservedeel bestellen en in de DE-1 knutselen.
Hoi Rick,
Had ik ook bedacht om deze als reservedeel bij Piko te bestellen, heb al een aanpassing gemaakt zodat precies in de openening in de kop van de DE1 een Dapol NEM houder past om twee stellen te koppelen. Kan altijd nog met een gewone koppeling. Ben al druk aan het zoeken geweest of er iets is als Scharfenberg starre imitatie koppeling voor NEM schachten. Een Dapol koppeling zou op zich ook niet echt misstaan.
Had ik ook bedacht om deze als reservedeel bij Piko te bestellen, heb al een aanpassing gemaakt zodat precies in de openening in de kop van de DE1 een Dapol NEM houder past om twee stellen te koppelen. Kan altijd nog met een gewone koppeling. Ben al druk aan het zoeken geweest of er iets is als Scharfenberg starre imitatie koppeling voor NEM schachten. Een Dapol koppeling zou op zich ook niet echt misstaan.
Laatst gewijzigd door Ipharra op 27 dec 2021 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Guus,
-
Op de koploper van minitrix zit een imitatie scharfenbergkoppeling die in een nem-schacht past, maar deze is niet functioneel.
In 3d moet deze wel na te maken zijn en ook een koppelstang met scharfenberg imitatie moet mogelijk zijn.
Als je wilt, wil ik wel eens een poging wagen.
Het mooie van die Dapol/Modelbahn Union koppeling is dat deze functioneel is en in een nem-schacht past.
Groetjes: Robby
In 3d moet deze wel na te maken zijn en ook een koppelstang met scharfenberg imitatie moet mogelijk zijn.
Als je wilt, wil ik wel eens een poging wagen.
Het mooie van die Dapol/Modelbahn Union koppeling is dat deze functioneel is en in een nem-schacht past.
Groetjes: Robby
Hoi Robby,
Heb ondertussen in Fusion ook al een soort van imitatie gekoppelde Scharfenberg getekend. Zodra de beide te koppelen DE1's gereed zijn kan ik de ideale afstand bepalen en deze alsnog zelf printen. Ben af en toe een luie tekenaar en wat er al is, hoeft niet nog een keer uitgevonden te worden.
Heb ondertussen in Fusion ook al een soort van imitatie gekoppelde Scharfenberg getekend. Zodra de beide te koppelen DE1's gereed zijn kan ik de ideale afstand bepalen en deze alsnog zelf printen. Ben af en toe een luie tekenaar en wat er al is, hoeft niet nog een keer uitgevonden te worden.
Laatst gewijzigd door Ipharra op 27 dec 2021 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Guus,
Ondertussen even gekeken op de waschzettel van de koploper, maar dit is niet de Scharfenberg koppeling die op de oudere NS treinstellen zit. Dit is de modernere met de elektrisch aansluitingen aan de beide zijkanten i.p.v. op de bovenkant. De aangegeven kale koppelstang zou eventueel te gebruiken zijn als starre koppeling. We zoeken gestaag verder.
Groet Guus,