Hallo,
Ik zoek naar een handige manier om van (bijvoorbeeld) genoemde loc de lichtgeleider aan te passen
zodat het licht er alleen bij de pitten uitkomt en niet halverwege de geleider ter hoogte van de
cabine. Nou zou zwart maken misschien wel helpen, maar zwart absorbeert ook licht, dus misschien
werkt het averechts.
Wie heeft de gouden tip?
Groet,
Collin
Fleischmann N BR218/BR210 (oud)
-
Re: Fleischmann N BR218/BR210 (oud)
Metallic zwart of antraciet grijs proberen?, ik heb om licht te weerkaatsen ook metallic verf( heel licht roze) op m'n plafond zitten.
Misschien helpt pure zilveren verf ook wel, dat zou natuurlijk het mooiste zijn of eerst een laag zilver en daar een laag zwart overheen.
Succes, groetjes Michiel
Misschien helpt pure zilveren verf ook wel, dat zou natuurlijk het mooiste zijn of eerst een laag zilver en daar een laag zwart overheen.
Succes, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Krimpkous?
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Hoi Collin, Michiel,
Absoluut geen zwarte verf gebruiken. Een lichtgeleider werkt op het principe van totale reflectie en verf die hecht op plastic tast het oppervlak een beetje aan. Zilver verf zou misschien kunnen, maar probeer het liever eerst met een stukje karton. Als je dat direct aan de lichtgeleider wilt lijmen doe dat dan met gewone houtlijm en niet met iets dat plastic kan aantasten zoals plasticlijm of Bisonkit.
Hopelijk heb je hier iets aan
Rob
Absoluut geen zwarte verf gebruiken. Een lichtgeleider werkt op het principe van totale reflectie en verf die hecht op plastic tast het oppervlak een beetje aan. Zilver verf zou misschien kunnen, maar probeer het liever eerst met een stukje karton. Als je dat direct aan de lichtgeleider wilt lijmen doe dat dan met gewone houtlijm en niet met iets dat plastic kan aantasten zoals plasticlijm of Bisonkit.
Hopelijk heb je hier iets aan
Rob
-
Als je gewoon met verf op waterbasis( waar ik standaard vanuit ga) schilderd tast het het kunststof niet aan.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"