N spoor NS 1200 Piko 40465 of minitrix 12828? Piko VS Minitrix

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Roytjuuhh

N spoor NS 1200 Piko 40465 of minitrix 12828? Piko VS Minitrix

Bericht door Roytjuuhh »

Ik heb zelf lang nagedacht welk model ik moest halen: De berlijns-blauwe NS 1200 van Minitrix of die van piko.
Minitrix heeft een donkere kleur, lijkt voor mij iets meer navy blue dan berlijns-blauw. Piko heeft echt de berlijns-blauwe kleur.

Na lang zoeken, heb ik niks gevonden voor een goede vergelijking met de Piko en de NS plan W en plan E wagons. Nu heb ik toch de Piko kunnen kopen, dus hierbij voor mensen met hetzelfde probleem: de kleurverschillen van plan W en plan E in vergelijking tot de Piko NS 1200. (Zie foto's)

In conclusie:
Ik zou voor de Piko 40465 gaan, omdat deze nieuwer is (een paar jaar geleden uitgebracht) en de Minitrix 12828 al snel 20-27 jaar oud is. De Piko heeft wisselende front- en sluitverlichting aan de voor- en achterkant. De kleur van de Piko komt het beste overeen met de echte 1200 loc. Zo past de Piko versie, naar mijn mening, het beste voor de plan E wagons (Minitrix 13121/13129) en de plan W wagons van Fleischmann (Fleischmann 8156) zijn iets donkerder, maar ik denk niet donker genoeg voor achter de Minitrix versie.

Binnenkort zal ik op YouTube nog een video met de loc uploaden op mijn YouTube kanaal Roy'sModelTrains. https://www.youtube.com/channel/UCA65vj ... SppEOJY8PQ

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JosK

Re: N spoor NS 1200 Piko 40465 of minitrix 12828? Piko VS Minitrix

Bericht door JosK »

De Piko locs zijn echt heel erg mooi vindt ik en de rijeigenschappen zijn ook goed. Ik heb er zelf ook een paar en ben er echt blij mee.
Ik denk dus dat je een goede keuze hebt gemaakt en hoop dat je net zo veel plezier van je Piko 1200 loc gaat krijgen als dat ik van de Piko locs heb.

Groet,
Jos

Onderwerp starter
Roytjuuhh

Re: N spoor NS 1200 Piko 40465 of minitrix 12828? Piko VS Minitrix

Bericht door Roytjuuhh »

JosK schreef: 08 apr 2022 21:20 De Piko locs zijn echt heel erg mooi vindt ik en de rijeigenschappen zijn ook goed. Ik heb er zelf ook een paar en ben er echt blij mee.
Ik denk dus dat je een goede keuze hebt gemaakt en hoop dat je net zo veel plezier van je Piko 1200 loc gaat krijgen als dat ik van de Piko locs heb.

Groet,
Jos
Hoi Jos,
Daar ben ik het volledig met je eens. Ik heb ook een Piko Hondenkop, rijdt ook erg mooi. In de toekomst hoop ik nog meer NS 1200 in mijn collectie te krijgen.

Bedankt, ik denk dat dat dat wel gaat lukken! Jij ook nog veel plezier met de locs!

Roy

Plaats reactie