Opnieuw beginnen, maar net even iets anders
-
Onderwerp starter - Berichten: 7
Opnieuw beginnen, maar net even iets anders
Beste forumleden,
Zoals eigenlijk wel iedereen hier op het forum is de liefde voor modelspoor ooit begonnen met een starterset (al dan niet gekregen van je ouders als Sinterklaas of verjaardagscadeau).
Dit is na enige tijd bij mij (bij het ouder worden) op de achtergrond geraakt. Nadat ik op mijn zelf ben gaan wonen kwam het idee ook om weer de hobby op te pakken.
Na veel om mij heen gekeken te hebben heb ik besloten om met Marklin HO digitaal te beginnen, dat was net op de markt gekomen. Het baanplan had ik uit de Marklin Spoorplan boek 0700 gehaald (baanontwerp nummer 18) dit plan is hier op het forum ook een keer genoemd.
Door persoonlijke omstandigheden moest ik, mijn toch al wel ver gevorderde baan, laten gaan.
Op dit moment ben ik weer vele jaren verder en komt de liefde voor deze hobby wederom opzetten. Vanwege het nu het gebrek aan grote ruimte heb ik besloten om te gaan voor N-spoor (digitaal). Daar gelijkstroom en wisselstroom toch hun eigen kenmerken hebben en N spoor een andere aanpak soms heeft dan HO (denk oa stijgingspercentages) heb ik besloten mij hier dit forum aan te sluiten.
Ik hoop hier op het forum de nodige antwoorden te vinden of te krijgen op mijn vragen.
Met vriendelijke groet
René Huitema
Zoals eigenlijk wel iedereen hier op het forum is de liefde voor modelspoor ooit begonnen met een starterset (al dan niet gekregen van je ouders als Sinterklaas of verjaardagscadeau).
Dit is na enige tijd bij mij (bij het ouder worden) op de achtergrond geraakt. Nadat ik op mijn zelf ben gaan wonen kwam het idee ook om weer de hobby op te pakken.
Na veel om mij heen gekeken te hebben heb ik besloten om met Marklin HO digitaal te beginnen, dat was net op de markt gekomen. Het baanplan had ik uit de Marklin Spoorplan boek 0700 gehaald (baanontwerp nummer 18) dit plan is hier op het forum ook een keer genoemd.
Door persoonlijke omstandigheden moest ik, mijn toch al wel ver gevorderde baan, laten gaan.
Op dit moment ben ik weer vele jaren verder en komt de liefde voor deze hobby wederom opzetten. Vanwege het nu het gebrek aan grote ruimte heb ik besloten om te gaan voor N-spoor (digitaal). Daar gelijkstroom en wisselstroom toch hun eigen kenmerken hebben en N spoor een andere aanpak soms heeft dan HO (denk oa stijgingspercentages) heb ik besloten mij hier dit forum aan te sluiten.
Ik hoop hier op het forum de nodige antwoorden te vinden of te krijgen op mijn vragen.
Met vriendelijke groet
René Huitema
-
Re: Opnieuw beginnen, maar net even iets anders
Hoi René welkom en veel plezier op het forum en met de hobby, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Welkom René.
Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.
Hallo René,
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Welkom René
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Hi Rene,
Welkom hier, veul plezier hier op het forum!
Welkom hier, veul plezier hier op het forum!
Met vriendelijke groet,
Gerard van Kemenade
herintreder modelspoor
-N-spoor, Dinamo, Koploper
Gerard van Kemenade
herintreder modelspoor
-N-spoor, Dinamo, Koploper
Welkom op het forum René en heel veel plezier hier. 

Groet Pierre.
Welkom René
Veel plezier met de hobby
mvg,
Ad
Veel plezier met de hobby
mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
welkom Rene
we zien je verdere plannen met spanning tegemoet
we zien je verdere plannen met spanning tegemoet
Welkom René op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093