Ik geloof dat ik nog niet begrepen heb hoe het ontkoppelen werkt.
https://www.youtube.com/watch?v=8j18da6j9H0
In het filmpje van Wim Ros met de magnetische koppelingen, LIJK ik te zien dat:
* trein rijdt (vooruit) met wagon over ontkoppelpunt (als je goed kijkt gaat er “iets” in de koppeling omhoog
* trein rijdt daarna een stukje achteruit (dan lijkt de wagon pas echt te ontkoppelen)
1: Is dat stukje achteruit nodig voor volledige ontkoppeling?
2: Kortom als de loc gewoon weer vooruit zou rijden blijft de wagon zitten?
3: Dus als de trein met wagon vooruit over de ontkoppelmagneet rijdt vindt er GEEN ontkoppeling plaats?
Ik rijd FLM n-spoor met bedding en Profi-koppelingen.
Dank voor de uitleg, beginner hier,
Maarten
Automatisch ontkoppeling hoe zit dat?
Automatisch ontkoppeling hoe zit dat?
Laatst gewijzigd door deBult op 08 apr 2023 14:23, 3 keer totaal gewijzigd.
FLM Profi N rails, z21 start, 2 FLM locjes (BR 212, V200) 1 PIKO 2200 en een Liliput Kof III met automatische (ont)koppeling: “beginner”.
Re: Automatische ontkoppeling hoe zit dat?
Wim stuurde het volgende filmpje met uitleg van de ontkoppelaar
https://www.youtube.com/watch?v=U_ANUZZ7Xxs
https://www.youtube.com/watch?v=U_ANUZZ7Xxs
FLM Profi N rails, z21 start, 2 FLM locjes (BR 212, V200) 1 PIKO 2200 en een Liliput Kof III met automatische (ont)koppeling: “beginner”.