Chirk. Al doende leert men.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ailbert
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2022 19:33

Chirk. Al doende leert men.

Bericht door ailbert »

Graag wil ik jullie meenemen in mijn n-spoor project: een baan met als thema de viaducten bij Chirk, op de grens van Engeland en Wales.

Afbeelding
Op de voorgrond is het aquaduct te zien, een kanaal voor de typische Engelse, lange en heel smalle narrowboats, vroeger veel gebruikt voor het vervoer van goederen, tegenwoordig meer als woonboot of vakantieverblijf gebruikt.
Daarachter een dubbelsporig gemetseld viaduct.

Afbeelding

Een uitdagend onderwerp met, zo bleek gaandeweg, een hoop uitdagingen.

Hoe het begon.
In mijn jongere jaren ben ik wel vaker bezig geweest met een treinbaan maar liep al gauw tegen diverse problemen aan.
Voor een beetje interessante baan met meerdere rijmogelijkheden heb je behoorlijk wat oppervlakte nodig. Daardoor was ik vroeger al eens overgeschakeld van H0 naar N.
En om rustig te kunnen rijden bleek digitaal rijden wel de oplossing. Dus laten inbouwen van decoders in de paar modelletjes die ik had.
Maar het grootste problemen werden eigenlijk wel veroorzaakt door mijn diverse verhuizingen. Dat betekende telkens weer alles afbreken en weer opnieuw beginnen.
Uiteindelijk heeft al mijn materiaal 25 jaar in diverse dozen opgeslagen gelegen, voor ooit....
Herkenbaar?

Door het zien van De Grote Kleine Treinencompetitie kwamen bij mij de modelspoorkriebels weer naar boven.

Maar ervaringen uit het verleden hebben me wel een paar randvoorwaardes gegeven.
1. De baan moet modulair zijn, zodat hij eventueel verhuisbaar is.
2. Schaal N en digitaal, op termijn computer gestuurd.
3. Niet alleen een sporenplan, maar ook scenery.
4. Met enige vrijheid gebaseerd op het viaduct en aquaduct in bij Chirk.

Nu, 2 jaar verder ben ik al aardig op dreef.

Afbeelding

Het dubbelsporige viaduct is gemaakt, het aquaduct is gebouwd, met echt varende bootjes!!! (magnorail maakt veel mogelijk)
De totale baan is 220 bij 100 cm, bestaat uit 4 gekoppelde modules. Het geheel staat op wieltjes, zodat ik er ook makkelijk van achteren bij kan.
LInks en rechts modules met railspiralen voor het overbruggen van de verschillende niveaus, middenachter een module voor het viaduct en het aquaduct en middenvoor een module met ruimte voor een station, een rivier met brug waarbij The Bridge Inn natuurlijk niet mag ontbreken.

In dit blog wil ik jullie in de komende tijd meenemen met alle problemen waar ik tegenaan gelopen ben, en welke oplossingen ik gevonden heb.

En nee, ik ben nog lang niet klaar. En dat is maar goed ook, want de hobby is immers niet het kunnen rijden op een baan die helemaal af is, maar het maken van de baan met alles erop en eraan. En dat je er zo nu en dan op kunt rijden is natuurlijk mooi meegenomen.

Onderwerpen die ik wil gaan beschrijven:
1. Het bouwen van het viaduct en aquaduct.
2. Het daadwerkelijk kunnen laten varen van de narrowboats op het smalle aquaduct.
3. Het Engelse materieel.
4. Module aansluitingen.
5. Merk van sporen en wissels.
6, Keerlus en raildriehoek.
7. Dubbele kruiswissel.
8. etc.

Voor nu wil ik volstaan met nog een aardig fotootje.
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.


Chirk viaduct en aquaduct: viewtopic.php?t=17900
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5105
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ziet er veel belovend uit, laat de rest maar komen. 1 verbeter puntje, de naden tussen de modules zijn nu nog wat grof en groot. Ik hoop dat je die bij de verdere afwerking redelijk weet te camoufleren.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

BartenThomas
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door BartenThomas »

Mooi plan! En voor zover al erg fraai. Smalle kanaal en sluisjes heel herkenbaar. Life gezien in Schotland bij en nabij het Falkirk wheel.



bord4kop
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 okt 2023 12:57

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door bord4kop »

erg mooie bruggen!

Ziet er goed uit :Thumb


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3625
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door Schachbrett »

Schitterende brug Ailbert,daar willen we wel meer van zien.


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1842
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door OBBinN »

Wauw!!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door HST »

Gedurfd thema dat zo te zien in prima handen is. Ben erg benieuwd naar je toekomstige posts!

Groets, Erwin



jw82
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door jw82 »

Dat ziet er al mooi uit! En mooie onderwerpen die je wilt gaan behandelen...daar is vast weer een en ander van te leren!


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam

sprui811
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 sep 2023 21:28
Locatie: Made

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door sprui811 »

Dit ziet er weer uit als een draadje dat ik ook weer helemaal ga volgen, wat een schitterende brug en viaduct. Hopelijk zet je hier ook een keer een filmpje van de varende boten, daar ben ik echt benieuwd naar.

Groet,
Michel


Smile, life is too short to be sad
Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 446
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door Gerhard »

Heel erg mooi nog nooit gezien ga het verder volgen ben erg benieuwd naar de vorderingen.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7421
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door Krab »

Top zo mooi met die bruggen en dan heb je nog varende narrowboats op je baan .
Hoop er nog wat meer foto's van je baan hier te zien .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door Hans »

Hallo Ailbert,

Heel erg mooi.
Ik ben ook benieuwd naar de bootjes.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ailbert
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2022 19:33

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door ailbert »

Dank voor al jullie enthousiaste reacties!

@Michiel, de naad tussen de voorste en achterste module is inderdaad nogal breed.
Ik denk dat dat met toekomstige struikjes e.d. aardig gecamoufleerd gaat worden.

Voordat ik inga op de bouw van de brug en het aquaduct eerst e.e.a. over het banenplan en de railspiralen. Voor het viaduct moet er immers een behoorlijk hoogteverschil overwonnen worden en ik wil ook een schaduwstation onder het basisvlak maken.
Ik realiseer me dat het ambitieus is, daarom eerst maar eens naar de tekentafel.
Is het met railspiralen wel mogelijk om deze hoogtes te overbruggen?
Hoeveel ruimte heb ik daarvoor nodig?

Ik ben eerst op zoek gegaan naar een applicatie om een banenplan digitaal te kunnen ontwerpen. Verschillende niveaus zijn daarbij erg belangrijk. Uiteindelijk ben ik op Wintrack uitgekomen, het is niet goedkoop maar wel goed in gebruiksgemak (beter dan andere applicaties die ik geprobeerd heb) en je kunt je ontwerp ook in 3D van alle kanten bekijken.

Afbeelding
3D beeld van het eerste plan. Uiteindelijk is het toch anders geworden, met een station aan de voorkant.

Ik heb nog heel veel Fleischmann bochtjes liggen met straal 192 en 225 mm. en ook meerdere lengtes flexrail. Daar moet ik wel een railspiraal mee kunnen maken. Maar enkel een cirkel met deze diameter, dan wordt het stijgingspercentage veel te groot. Dus ik ga ovalen maken: twee halve cirkels met rechte stukken van een halve meter, dat geeft een totale rijlengte van 220 en 242 cm. Bij een hoogteverschil van 6 cm is dat een stijgingspercentage van 2,7 en 2,5%. Op diverse plaatsen lees ik dat 3% toch wel het maximum is, dus dat zou moeten kunnen.
Maar of het echt kan weet je pas als je het gemaakt hebt, dus maar aan de slag met het maken van de eerste spiraal. Op een basisplaat (12 mm multiplex) van 50 bij 100 cm maak ik een spiraal. De spiraal is van 6 mm triplex, de hoogte stel ik in met draadeindes van 5mm met onder en boven het triplex een moer en ring. Op deze manier is de hoogte op elke plaats heel precies in te stellen.

Afbeelding
Begin van een railspiraal op een module van 50 bij 100 cm.

Om al wat te kunnen rijden maak ik onderaan een lus om weer naar boven te kunnen gaan. Uiteindelijk is die komen te vervallen. Ook de binnenste spiraal met een staal van 192 mm is uiteindelijk komen te vervallen, maar daarover later meer.

Omdat ik nog niet precies weet hoe hoog het allemaal gaat worden heb ik draadeindes van 50 cm gebruikt (na het afzagen even goed afvijlen, anders krijg je de moertjes er niet op).
Om een moertje helemaal van boven naar beneden te draaien is heel veel werk. Uiteindelijk heb ik een soort pijpsleutel gemaakt: een aluminium buisje van 10 mm doorsnee en een halve meter lang. Aan een kant aan de binnenkant wat vijlen totdat het moertje er mooi inpast. Het andere eind van de buis in de accuboormachine en draaien maar. Op deze manier is een moertje in mum van tijd van boven naar beneden gedraaid, en visa versa indien nodig.

Afbeelding

Afbeelding
'pijpsleutel' van een aluminium buis voor M5

Het is wel belangrijk dat de gaten waarde draadeindes door moeten gaan op elk niveau precies op de zelfde plaats zitten. Het maken van een goede mal is daarom erg belangrijk.
Ook de afstand tussen de rail en het draadeind is belangrijk. Langs het rechte stuk kan het draadeind vrij dicht tegen het spoor gezet worden, maar in de bochten is meer ruimte nodig. En dus ook op de overgang van bocht naar recht. Lange wagons zwenken toch best wel ver naar buiten uit.

Uiteindelijk zijn er dus twee van dergelijk spiraal-modules gekomen, aan beide zijdes van mijn baan één. Daartussen hangen de twee andere modules, vooraan het station, achteraan het viaduct en aquaduct.

Afbeelding
Blik op de railspiraal aan de linkerkant van de baan. Achteraan de spiraal weer omlaag.

Tot zover de uitdagingen voor het overwinnen van de hoogteverschillen.

Volgende keer over de bouw van het viaduct.


Chirk viaduct en aquaduct: viewtopic.php?t=17900
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7421
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door Krab »

Dat ziet er goed uit die helix _o_


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

garco
Berichten: 254
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:36

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door garco »

Wow, wat een leuk thema!


Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ailbert
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2022 19:33

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door ailbert »

De volgende uitdaging was de bouw van het viaduct.
Ik heb heel wat tijd doorgebracht op zoek naar het viaduct dat ik voor ogen had, maar vond nergens een model naar mijn zin. Daarnaast zou het, door het groot aantal bogen dat ik voor ogen had, best prijzig gaan worden.

Uiteindelijk stuitte ik op de site https://scalescenes.com, Quality downloadable kits since 2005!
Ik dacht even dat het 3D-modellen waren, maar het zijn PDF documenten.
Er zijn een paar modelletjes gratis te downloaden, leuk om eerst eens te proberen of het wat voor je is en ervaring op te doen met deze wijze van maken van een schaalmodel.

De werkwijze is, als je het eenmaal doorhebt, eenvoudig. Sommige delen van het document plak je met een lijmstick op karton van 1 mm dik, andere delen op 200 grams papier, en weer andere delen gebruik je zoals ze afgedrukt zijn. Je volgt de duidelijke gebruiksaanwijzing en na een avondje nauwkeurig snij- en plakwerk heb je een mooi modelletje gebouwd. Het is wel heel nauwkeurig werk, maar het resultaat is verbluffend.

Op het moment dat je het model bestelt kun je kiezen voor de schaal en vaak ook voor het type steen.
Hierbij moet wel opgemerkt worden dat de Engelsen wat andere schalen hanteren dan wij gewend zijn. 00 (1:76) komt het meest overeen met H0 en N (1:148) komt het meest overeen met onze N 1:160.

Eenmaal gekocht kun je de documenten zo vaak afdrukken als je wilt. Er kleven eigenlijk maar twee nadelen aan deze modellen: je moet een goede (laser)printer tot je beschikking hebben en het is karton en papier, dus gevoelig voor vocht. Goed sprayen of aflakken met matte vernis is dus een must.

Voor de brug heb ik in eerste instantie de Viaduct Arces en de bijbehorende Viaduct Piers gebruikt.
Afbeelding

Ik vond toch de schuin oplopende kolommen niet zo fraai en ben ik uitgekomen op rechte kolommen, die ik zelf samengesteld heb van stukjes karton, beplakt met het steentjespatroon, wat je op ScaleScenes ook apart kunt bestellen.

Het basis viaduct is 2 bogen, maar je kunt dat natuurlijk vaker maken, en dan krijg je een viaduct van 14 bogen. Zoals het voorbeeld ook is, heb ik aan het begin en het eind een dikkere kolom gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk, na heel wat avondjes nauwkeurig werken, was mijn viaduct klaar.

Ik heb het viaduct zo breed gemaakt, dat er precies 2 sporen naast elkaar op kunnen liggen. tussen de balustrade en mijn treintjes zit nauwelijks een mm en ook tussen twee passerende treinen zit niet veel meer.
Maar daardoor ziet het er wel heel gaaf uit.

Afbeelding

Het balasten was wel even spannend, ook omdat ik dat nog nooit had gedaan. Ik heb het brugdek zelf van de voren eerst wel vier lagen vernis gegeven, om waterschade te voorkomen.
En om de verdunde lijm aan te brengen heb ik een klein flesje met een dun tuitje gebruikt om de lijm nauwkeurig aan te kunnen brengen.

Zo, de volgende keer het aquaduct met de varende narrowboats. Nog even geduld dus.


Chirk viaduct en aquaduct: viewtopic.php?t=17900
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door Frank_N »

Waauw.. Wat fraai 8-)


Groet van Frank

jw82
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door jw82 »

Interessant om te lezen!

En oa. op gebied van muren, portalen en bruggen leuke items op die website! Dus dank voor tip. :Thumb


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ailbert
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2022 19:33

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door ailbert »

Het aquaduct, een uitdaging op zich!

Het aquaduct zelf bouwen was niet zo'n probleem, nadat ik het viaduct had gemaakt. De breedte wat minder en de pilaren wat lager dan het viaduct, dat was niet zo moeilijk.
De uitdaging zit er in het heen en weer kunnen laten varen van de narrow boats op dit aquaduct.

Ik had diverse filmpjes gezien van Magnorail. Een systeem van een kunststof ketting door een kunststof rail in een lus. Op één plaats zit de aandrijving met een motor. In de ketting kun je op diverse plaatsen magneetjes plaatsen en vervolgens kun je naar wens daarboven autootjes, fietsjes (H0), of bootjes laten varen. Afhankelijk van je wilt laten bewegen heb je een motor met een andere snelheid. Zie bv https://modeltreinen-atelier-apeldoorn. ... magnorail/

Ik wil de mangorail in de vorm van een hondenbot leggen. Dat betekent dat een bootje over het aquaduct vaart, vervolgens een bocht maakt en dan weer terug gaat varen, etc.
Ik wil het aquaduct, net zoals het voorbeeld, zo smal maken dat een bootje er net doorheen kan varen. Maar de mangorail heen en terug liggen naast elkaar, waardoor de bootjes niet mooi in het midden zouden komen te varen.

Afbeelding

Ik denk dat het probleem op te lossen is door de magneetjes in de bootjes niet in het midden te plaatsen, maar aan de zijkant. De magneetjes gaan dus langs de zijkant van het aquaduct, maar het bootje gaat netjes door het midden.

Ik heb de brugdelen precies zo hoog en breed gemaakt dat er precies twee mangorail gootjes naast elkaar in kunnen liggen. Op Ebay heb ik bootjes gevonden schaal 1:150 die 1 cm breed zijn. Ik kan meerdere bootjes vlag achter elkaar laten varen, maar natuurlijk niet zover van elkaar verwijderd dat ze elkaar op het smalle deel van het aquaduct tegen komen. Het tweede bootje moet ook in de lus zitten voordat het eerste bootje weer het aquaduct op kan gaan.



Doordat ik de magneetjes vooraan in de bootjes heb geplakt zwaait de achterkant van de boot mooi uit, net zoals dat in werkelijkheid gebeurt als je met een boot een bocht maakt.

Het probleem van Magnorail is dat zodra je de afdekking (in dit geval het water) boven de rail gaat aanbrengen, de niet meer er onder kunt komen. Dus weet zeker dat je alles goed hebt voordat je de mangorail afdekt.

Ik besluit aan beide zijden aan het begin van de lus van het hondenbot een reed-contactje naast de baan in te bouwen. Achteraf had ik hier meer onderzoek naar moeten doen. De noord-zuid richting van de magneetjes is verticaal, zodat de magneetjes van de bootjes netjes aangetrokken worden. De reedcontactjes liggen echter in de lengte naast de rail. Dat vraagt een magnetisch veld die ook in de lengte van de rail zit. Het reedcontactjes blijken wel geactiveerd te worden door de magneetjes van de bootjes, maar na verloop van tijd bleek een reedcontactje niet meer geactiveerd te worden. Ik heb een nieuw reedcontactje verticaal aangebracht, dus in dezelfde noord-zuid richting als de magneetjes in de rail, en dat werkt nu prima.

De afdekking heb ik, zoals aanbevolen, van fotokarton gemaakt. Dat zou het vlakste blijven, en niet gaan opbollen door warmte, zoals een kunststof plaat zou doen. De opvulling naast de rail heb ik van golfkarton gemaakt. Achteraf niet zo handig, want daardoor ontstond in de lus een geul waardoor de bootjes met de achterkant te veel weestand kregen en niet de bocht maakten. Met plamuur e.e.a. heel mooi vlak gemaakt, geschilderd en gelakt en de bootjes varen nu prima.



De reedcontactjes heb ik natuurlijk niet voor niets ingebouwd. Daar moet iets mee te doen zijn. Ik heb me in de wondere wereld van de Arduino verdiept. Met een Arduino Uno en daarbij een Motorshield kun je de snelheid van de magnorail aanpassen. Aangestuurd door de reedcontactjes varen de bootjes nu langzaam door de bocht, gaan daarna ook even stil liggen, in afwachting tot het rode verkeerslicht groen wordt. Ook de verkeerslichtjes worden aangestuurd door de Arduino, net als de fotograaf die ik op de oever heb gezet om mooie plaatjes te maken.

In de bootjes heb ik nu ook led-verlichting gebouwd, met een superklein accuutje, schakelaartje en een inductie oplaadsysteem, zoals ook in een elektrische tandenborstel zit. Op Ali Express is een heleboel klein elektronisch spul daarvoor te vinden.

Afbeelding

Tot slot het resultaat.

Laatst gewijzigd door ailbert op 28 mar 2024 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Chirk viaduct en aquaduct: viewtopic.php?t=17900
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5105
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als ik het zo zie zitten er geen wielen of rollen onder die bootjes? Schuiven die dan gewoon door de kracht van de magneetjes over het oppervlak? Hoe zit dat met wrijving en slijtsporen aan het water oppervlak, gebruik je iets op zowel de bootjes als het water om alles extra glad te maken en zo wrijving te verminderen?

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ailbert
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2022 19:33

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door ailbert »

Ha Michiel,

Onder de bootjes zit een klein lapje stof van een oud T-shirt geplakt. Het 'water' heb ik na het schilderen een aantal lagen vernis gegeven om het glad en slijtvast te maken. Bijkomend voordeel: het licht van de lantaarnpalen wordt mooi in het 'water' gereflecteerd.

Gr, Ailbert


Chirk viaduct en aquaduct: viewtopic.php?t=17900
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3632
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door maarten »

Ziet er leuk uit.

Ik heb je youtube links aangepast. Hier lees je hoe je dat zelf hoort te doen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ailbert
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2022 19:33

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door ailbert »

Dank Maarten! Ik heb de foto's die ik als voorbeeld voor het filmpje had toegevoegd verwijderd.


Chirk viaduct en aquaduct: viewtopic.php?t=17900
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 652
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door Sibbesuisje »

Ik zag dit draadje nu voor het eerst. Wat een schitterend project is dit! Heel mooi hoe je het origineel nabootst. Die bootjes maken het helemaal af 🤩


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 308
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Chirk. Al doende leert men.

Bericht door sik234 »

Wat een vet tema echt vet


Plaats reactie