TrainBase

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

TrainBase

Bericht door wdevaal »

Wie kent hem nog “TrainBase” het programma wat ik jaren geleden eens heb gemaakt,
dit programma heb ik nu in een nieuw jasje gestoken.

TrainBase is een Windows applicatie en maakt gebruik van Java JRE 20, een Java Executable Jar is beschikbaar.

TrainBase is er voor iedereen ongeacht met welk systeem u rijd, twee of drie rail, schaal, digitaal of
analoge.

TrainBase is een soort van verzamel programma voor o.a. uw locomotieven, wagons, rails, interface, accessoires en scenery,
kortom een programma waarin u uw gegevens van de hier omschreven rubrieken in kunt vastzetten en bewaren.

Bekijk en download hier het programma vanaf mijn eigen webserver: http://92.109.45.240/

Grt, Willy...

Afbeelding


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1832
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: TrainBase

Bericht door OBBinN »

Ow interessant!! Zal het eens downloaden en bekijken. Altijd handig om zoiets te hebben.
Kan je ook een 'simpel' overzicht (lijst) per type oid eruit krijgen (bv om te printen, voor verzekering of oid)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

OBBinN schreef: 17 feb 2024 15:09 Ow interessant!! Zal het eens downloaden en bekijken. Altijd handig om zoiets te hebben.
Kan je ook een 'simpel' overzicht (lijst) per type oid eruit krijgen (bv om te printen, voor verzekering of oid)
Ja je kunt per rubriek de data exporteren naar een excel bestand en deze dan bewerken en eventueel uit printen.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2205
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: TrainBase

Bericht door traiNiac »

Leuk Willy,

ik ga deze downloaden


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1832
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: TrainBase

Bericht door OBBinN »

wdevaal schreef: 17 feb 2024 18:27
OBBinN schreef: 17 feb 2024 15:09 Ow interessant!! Zal het eens downloaden en bekijken. Altijd handig om zoiets te hebben.
Kan je ook een 'simpel' overzicht (lijst) per type oid eruit krijgen (bv om te printen, voor verzekering of oid)
Ja je kunt per rubriek de data exporteren naar een excel bestand en deze dan bewerken en eventueel uit printen.

Grt, Willy...
Inmiddels gedownload en wat rondgekeken!! Mooi programma om zo je collectie bij te houden!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

OBBinN schreef: 17 feb 2024 19:18
wdevaal schreef: 17 feb 2024 18:27
OBBinN schreef: 17 feb 2024 15:09 Ow interessant!! Zal het eens downloaden en bekijken. Altijd handig om zoiets te hebben.
Kan je ook een 'simpel' overzicht (lijst) per type oid eruit krijgen (bv om te printen, voor verzekering of oid)
Ja je kunt per rubriek de data exporteren naar een excel bestand en deze dan bewerken en eventueel uit printen.

Grt, Willy...
Inmiddels gedownload en wat rondgekeken!! Mooi programma om zo je collectie bij te houden!
Dank je.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TrainBase

Bericht door MarcoTrix »

Java? Met andere woorden, er zou ook een versie voor Apple gemaakt kunnen worden?


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: TrainBase

Bericht door Jeroen »

Hoi Willy,

Interessant progamma! Wie biedt zich aan om bij mij even die paar lokjes en wagentjes erin te zetten? Ik heb het even druk vanmiddag🙈🤌


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

MarcoTrix schreef: 20 feb 2024 22:37 Java? Met andere woorden, er zou ook een versie voor Apple gemaakt kunnen worden?
Ik heb het al verschillende keren herhaald, voor overige platforms is er een Java Executable Jar beschikbaar.
Installeer de juiste Java JRE (20.0) op je systeem en run het TrainBase.jar bestand.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: TrainBase

Bericht door MarcoTrix »

wdevaal schreef: 21 feb 2024 15:02
MarcoTrix schreef: 20 feb 2024 22:37 Java? Met andere woorden, er zou ook een versie voor Apple gemaakt kunnen worden?
Ik heb het al verschillende keren herhaald, voor overige platforms is er een Java Executable Jar beschikbaar.
Installeer de juiste Java JRE (20.0) op je systeem en run het TrainBase.jar bestand.

Grt, Willy...
Ik kan aardig oude boeken digitaliseren, maar dat wil niet zeggen dat ik alles weet op computergebied.



tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: TrainBase

Bericht door tv_man »

Om een of andere reden krijg ik 'm niet aan de praat op mijn computer, zowel de jre als de exe geprobeerd (gewoon Windows 10 systeem, java geupdate enzo, vreemd). Verder geen punt, zal nog kijken of ie op mijn andere computer wil draaien en anders gebruik ik gewoon wel mijn exceltabelletje. Jammer want het ziet er erg handig uit.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

tv_man schreef: 21 feb 2024 18:00 Om een of andere reden krijg ik 'm niet aan de praat op mijn computer, zowel de jre als de exe geprobeerd (gewoon Windows 10 systeem, java geupdate enzo, vreemd). Verder geen punt, zal nog kijken of ie op mijn andere computer wil draaien en anders gebruik ik gewoon wel mijn exceltabelletje. Jammer want het ziet er erg handig uit.
Even voor de duidelijkheid, als je Windows gebruikt download je de TrainBase windows installer, maar van dezelfde pagina download je eerst Java JRE 20 en die versie moet je eerst installeren alvorens je de TrainBase installer installeerd.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

MarcoTrix schreef: 21 feb 2024 15:55
wdevaal schreef: 21 feb 2024 15:02
MarcoTrix schreef: 20 feb 2024 22:37 Java? Met andere woorden, er zou ook een versie voor Apple gemaakt kunnen worden?
Ik heb het al verschillende keren herhaald, voor overige platforms is er een Java Executable Jar beschikbaar.
Installeer de juiste Java JRE (20.0) op je systeem en run het TrainBase.jar bestand.

Grt, Willy...
Ik kan aardig oude boeken digitaliseren, maar dat wil niet zeggen dat ik alles weet op computergebied.
Sorry als het zo bij jou overkomt maar dit was zeker niet de bedoeling met wat ik je hier probeerde te vertellen.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: TrainBase

Bericht door bpieters »

Ik krijg bij zowel java als trainbase de melding dat het schadelijk is voor het systeem (windows 11).
Dus maar niet geinstalleerd voorlopig.



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: TrainBase

Bericht door FidOo »

Bert. Waarschijnlijk zegt de melding dat het schadelijk KAN zijn... Niet dat het schadelijk IS.

Sommige systemen zijn wat overbeschermend ingesteld.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

bpieters schreef: 22 feb 2024 11:31 Ik krijg bij zowel java als trainbase de melding dat het schadelijk is voor het systeem (windows 11).
Dus maar niet geinstalleerd voorlopig.
Ik heb dit al op verschillende forums uit gelegd, maar deze melding kun je in dit geval gewoon negeren. Voor zowel TrainBase en Stationsomroeper wordt bij zowel Google en Microsoft verwacht dat ik beide programma’s als zijnde veilig aanmeld, helaas zijn hieraan kosten verbonden en mede gezien ik niets aan beide programma’s verdien omdat beide programma’s Freeware zijn, ga ik deze kosten dus niet betalen. In dit geval moet je mijn vertrouwen want ik ben al vele jaren op verschillende forums actief en zal mijn naam echt niet willen besmeuren door via een van mijn programma’s virussen of wat dan ook te gaan verspreiden, maar goed de keuze is aan jou.

Grt, Willy (auteur).


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

Onmogelijkhier
Berichten: 384
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: TrainBase

Bericht door Onmogelijkhier »

Ander probleempje dan, Ik heb een 32Bit computer en Trainbase als ook Java JRE 20 hebben een 64Bit computer nodig.
Is hier ook een oplossing voor?

Marcel


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

Onmogelijkhier schreef: 22 feb 2024 16:21 Ander probleempje dan, Ik heb een 32Bit computer en Trainbase als ook Java JRE 20 hebben een 64Bit computer nodig.
Is hier ook een oplossing voor?

Marcel
Heb even op de Java site gekeken en daar vind je voor Windows systemen alleen de 64Bit versie, dus helaas geen 32Bits.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

Onmogelijkhier
Berichten: 384
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: TrainBase

Bericht door Onmogelijkhier »

Geen trainbase voor mij dus 😞


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: TrainBase

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

wdevaal schreef: 22 feb 2024 21:51
Onmogelijkhier schreef: 22 feb 2024 16:21 Ander probleempje dan, Ik heb een 32Bit computer en Trainbase als ook Java JRE 20 hebben een 64Bit computer nodig.
Is hier ook een oplossing voor?

Marcel
Heb even op de Java site gekeken en daar vind je voor Windows systemen alleen de 64Bit versie, dus helaas geen 32Bits.

Grt, Willy...
Het is maar net waar je kijkt hé, maar 32 bit Windows is nog steeds te downloaden op https://bell-sw.com/pages/downloads/#/java-11-lts of lagere of hogere versies.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: TrainBase

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Onmogelijkhier schreef: 22 feb 2024 22:12 Geen trainbase voor mij dus 😞
Kijk eens hier https://joopn.home.xs4all.nl/msb/datacrow.htm of dat iets voor je is. Wel even goed lezen, er zit meer op die pagina dan zo op het oog zichtbaar. Ik ben het namelijk beu dat je maar elke keer weer iets moet. De database is inmiddels zo groot dat opnieuw overtypen extreem veel tijd gaat kosten.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: TrainBase

Bericht door wdevaal »

Er is een nieuwe update "versie 1.0.1.0" beschikbaar op mijn webserver.

Wat is er veranderd in de deze update.
  • In het tabblad Locomotieven is een extra veld voor het serie nummer van de betreffende Locomotief.
    Bij het exporteren plaatste TrainBase een punt als decimale scheidings teken bij de prijs opgavens, omdat Excel daar problemen mee heeft zal TrainBase nu een komma gebruiken als scheidings teken.
    De tekst “Analoge” is vervangen door “Analoog”.
    TrainBase let er nu op dat er bij het invoeren van prijzen een punt als decimaal scheidings teken wordt gebruik, gebruik je per ongelijk toch een komma als decimaal scheidings teken maak TrainBase er nu automatich een punt van, dit veroorzaakte onder andere problemen bij het opnieuw opstarten van TrainBase.
    De handleiding heeft een update ondergaan.
Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: TrainBase

Bericht door tv_man »

Gaaf! Nu doet ie het ook bij mij. Weet niet of het de nieuwe geüpdate versie is of dat ik hem nu alleen voor mij en niet alle gebruikers heb geïnstalleerd. Nu dan maar beginnen aan het immense project van het invoeren van alle treinen!

Bedankt dat je dit beschikbaar hebt gemaakt voor iedereen!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onmogelijkhier
Berichten: 384
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: TrainBase

Bericht door Onmogelijkhier »

Zaunkönigs Bahn schreef: 23 feb 2024 00:20
Onmogelijkhier schreef: 22 feb 2024 22:12 Geen trainbase voor mij dus 😞
Kijk eens hier https://joopn.home.xs4all.nl/msb/datacrow.htm of dat iets voor je is. Wel even goed lezen, er zit meer op die pagina dan zo op het oog zichtbaar. Ik ben het namelijk beu dat je maar elke keer weer iets moet. De database is inmiddels zo groot dat opnieuw overtypen extreem veel tijd gaat kosten.
Zou leuk kunnen zijn maar waar is het te downloaden?


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: TrainBase

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Ik heb nog een oude versie, een meer recente versie kun je opzoeken door gewoon "datacrow" in een zoekmachine in te kloppen. Het is een algemene database die in java draait. Als het draait kun je je eigen database definiëren met wat jij wilt. Als je later nog wat wil toevoegen kan dat heel eenvoudig. Even voor je opgezocht https://www.datacrow.net/


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Plaats reactie