Hallo,
Ik heb in mijn hobbytrain br 110 met knikneus een decoder geplaats maar mijn centrale kan hem niet vinden .
decoder is een ESU 59820 met een 8 pin stekker die ik er heb afgeknipt en de 6 benodigde draden heb gebruikt.
Het zou moeten werken lijkt mij maar hij reageert niet.
zie ik iets over het hoofd en zoja wat .
Gr Jan
kan Loc niet programmeren
Re: kan Loc niet programmeren
als het goed heb ik een foto toegevoegd van de situatie.
Gr Jan
Uit het volgende filmpje haalde ik onderstaand screenshot:

Jouw foto is alleen horizontaal gespiegeld, maar het lijkt alsof je de juiste kleur draadjes op de juiste posities hebt gesoldeert.
Je hebt alleen heel de print leeg gehaald ... ik denk dat je daarmee iets te enthousiast bent geweest ...
Alleen de smoerspoelen en de condensator over de motoraansluitingen had ik weggehaald, de rest had ik lekker laten zitten.
Je hebt nu ook de voorweerstanden voor de led verlichting weggehaald ... die moet je wel weer terugzetten / herstellen
De smoorspoelen -moet- je vervangen door draadbruggen ...., of de oranje en grijze draad direkt aan de motor aansluitingen solderen ... dat werkt ook ..
Nu is de motor is niet aangesloten, wat direkt verklaard waarom je de lok niet kunt programmeren....
Dus even 2 draadjes zoals in mijn tekening aangegeven maken, en je kan de lok programmeren.
Om de verlichting ook werkend te krijgen zul je meer moeten doen ...
succes!
Guus

Jouw foto is alleen horizontaal gespiegeld, maar het lijkt alsof je de juiste kleur draadjes op de juiste posities hebt gesoldeert.
Je hebt alleen heel de print leeg gehaald ... ik denk dat je daarmee iets te enthousiast bent geweest ...
Alleen de smoerspoelen en de condensator over de motoraansluitingen had ik weggehaald, de rest had ik lekker laten zitten.
Je hebt nu ook de voorweerstanden voor de led verlichting weggehaald ... die moet je wel weer terugzetten / herstellen
De smoorspoelen -moet- je vervangen door draadbruggen ...., of de oranje en grijze draad direkt aan de motor aansluitingen solderen ... dat werkt ook ..
Nu is de motor is niet aangesloten, wat direkt verklaard waarom je de lok niet kunt programmeren....
Dus even 2 draadjes zoals in mijn tekening aangegeven maken, en je kan de lok programmeren.
Om de verlichting ook werkend te krijgen zul je meer moeten doen ...
succes!
Guus

Laatst gewijzigd door piksov op 07 jun 2025 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Eens met de aanbeveling. Maar rood en grijs moet oranje en grijs zijn.
Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
goed opgelet Jaap!
oranje en grijze draad idd voor de motor! (ik heb het hierboven aangepast in de tekst..)
Guus
oranje en grijze draad idd voor de motor! (ik heb het hierboven aangepast in de tekst..)
Guus
Hallo Guus,
Ik heb maar een nieuwe print besteld bij lemke want inderdaad is teveel van de print gehaald.
Gr jan
Ik heb maar een nieuwe print besteld bij lemke want inderdaad is teveel van de print gehaald.
Gr jan
Ik zou die nieuwe print proberen af te bestellen ... 2 weerstanden voor de ledjes zou genoeg moeten zijn, en misschien wat losse draadjes
't is allemaal geen raket wetenschap .....
Guus
't is allemaal geen raket wetenschap .....
Guus