M2

Hier het forum van PBN-Design
Plaats reactie

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel

M2

Bericht door Pjotr »

Een lovers rijtuig voor de Strandexpres naar IJmuiden uit 1996 staat al heel lang op mijn bucket-list om op te pakken.
Tekeningen van M2 rijtuigen zijn bijzonder schaars, maar ik ben toch maar vast begonnen met een studie en een eerste concept.

En met een M2 rijtuig in een andere kleurstelling valt ook nog wel wat anders te bedenken op een NL-baan.

Voor de doorontwikkeling van dit eerste concept trek ik minstens een jaar uit. Eerst maar zoeken naar tekeningen en goede afbeeldingen.
Qua onderstel is het niet zo complex als mijn eerdere Plan-D ontwerpen, die bij Rob Bisschop verkrijgbaar zijn. Uiteindelijk zal dit model nog van een interieur worden voorzien en een zelf ontwikkelde kortkoppeling.

In de tussentijd heb ik ook nog wat andere projecten af te ronden, waar ik wat toezeggingen naar mede N-spoorders heb gedaan. Zoals een 1500.

Afbeelding

caspervt

Re: M2

Bericht door caspervt »

He Pieter,

Leuk project!! Had als geboren Haarlemmer deze rijtuigen ook nog op de korrel voor ooit. Heb ze vaak zien rijden. Net nog even gezocht in mijn documentatie en ik kom ook geen tekeningen tegen helaas.

Was je op de hoogte dat PB models uit België een messing kitje heeft voor N spoor? Zie: http://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/s ... gen-m2-b11

Groet, Casper

ns1200

Bericht door ns1200 »

HAllo Pieter.
Heb op het moment deze af en de rode wagens volgen ook nog.
Van deze heb ik drie verschillende versies.
Lovers Rail in turquise en de Kennemer Express en Keukenhof express.

Rick
Afbeelding

Afbeelding

Love Kit Bashing and Home Made Structures

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Pjotr »

Mooi Rick, ziet er goed uit.

Maar ik wil ze zelf graag ontwikkelen in de kwaliteit, die op dit moment met 3D-printen mogelijk is.
En het ontwerpen hiervan vind ik gewoon leuk om te doen.
Vooralsnog is dit een eigen project. Ik heb geen directe verkoop ambities op grote schaal.

Afbouwen en spuiten voor een groter publiek laat ik graag aan anderen over.

ns1200

Bericht door ns1200 »

Ben zeker benieuwd hoe ze er uit komen te zien.

Love Kit Bashing and Home Made Structures
Plaats reactie