Heren,
Ik ben me eens goed aan het verdiepen wat voor rails ik wil gaan gebruiken op mijn baan.
Wat is nu echt aan te raden?
De flexrail zonder bedding, of de dure kant en klare variant van Fleischman?
De flexrail kan je naderhand nooit meer gebruiken ofwel?
Groet Dennis
Welke rails!?
Re: Welke rails!?
Hergebruik is wat lastiger met flex, maar het kan wel. Als je prijstechnisch kijkt kost een flex van 90cm ongeveer net zo veel of iets minder dan 1 Fleischmann railstukje. Wissels kun je gewoon hergebruiken, en daar zit het geld in.
Flex is wel wat meer werk om te leggen, maar biedt ook meer mogelijkheden.
Flex is wel wat meer werk om te leggen, maar biedt ook meer mogelijkheden.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Welke rails!?
Hallo Dennis,
Als aanvulling op steven.
Flexrail bied meer mogelijkheden kwa baan opbouw.
Bij vaste railstukken van bv Fleischmann of Minitrix, of welke andere fabrikant ook. zit je dan ook vast aan hun afmetingen van lengtes,
en daarnaast vooral aan de door hen gebruikte boog radius.
Met flex kun je gewoon maken wat je wilt, ongeacht of het nu toevallig een cm meer of minder is, dan waar je aan vast zit bij kant en klaar lengtes.
tevens kun je ook gewoon een boog maken zo ruim als jij het zelf wilt, of bij jouw ontwerp uit komt.
Verder is het natuurlijk geheel aan wat jij mooi vind, wat je gaat gebruiken.
Vind je de rails met vaste bedding mooier dan rails zonder vaste bedding.
Ga je voor Minitrix rails of Arnold of peco80
Of kies je toch voor de peco55 rail.
Tis eenvoudig wat jij mooi vind, daar moet je voor gaan.
Rail zonder bedding kun je ballasten zoals jij wilt, grof of heel fijn, en in de door jouw gekozen kleur van het grind.
Bij Fleischmann met bedding zit je of vast aan de kleur die het heeft, of je zult het, zoals Henry op zijn baan doet, moeten gaan kleuren om het alsnog naar jouw zin aan te passen.
Kortom, wil je een keus maken, kijk naar dat soort dingen. kijk vergelijk, en neem dan de beslissing.
Alles is natuurlijk gewoon goed, kwa kwaliteit van de diverse merken, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Mvg
Freddy
Als aanvulling op steven.
Flexrail bied meer mogelijkheden kwa baan opbouw.
Bij vaste railstukken van bv Fleischmann of Minitrix, of welke andere fabrikant ook. zit je dan ook vast aan hun afmetingen van lengtes,
en daarnaast vooral aan de door hen gebruikte boog radius.
Met flex kun je gewoon maken wat je wilt, ongeacht of het nu toevallig een cm meer of minder is, dan waar je aan vast zit bij kant en klaar lengtes.
tevens kun je ook gewoon een boog maken zo ruim als jij het zelf wilt, of bij jouw ontwerp uit komt.
Verder is het natuurlijk geheel aan wat jij mooi vind, wat je gaat gebruiken.
Vind je de rails met vaste bedding mooier dan rails zonder vaste bedding.
Ga je voor Minitrix rails of Arnold of peco80
Of kies je toch voor de peco55 rail.
Tis eenvoudig wat jij mooi vind, daar moet je voor gaan.
Rail zonder bedding kun je ballasten zoals jij wilt, grof of heel fijn, en in de door jouw gekozen kleur van het grind.
Bij Fleischmann met bedding zit je of vast aan de kleur die het heeft, of je zult het, zoals Henry op zijn baan doet, moeten gaan kleuren om het alsnog naar jouw zin aan te passen.
Kortom, wil je een keus maken, kijk naar dat soort dingen. kijk vergelijk, en neem dan de beslissing.
Alles is natuurlijk gewoon goed, kwa kwaliteit van de diverse merken, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2