Heb ik dan zeker twee trafo's nodig ??
Graag een begrijpelijke uitleg

Idd de mensen hier boven hebben gelijk. Analoog met gescheiden stroomkringen werkt gewoon. Alleen is digitaal rijden ook echt niet zo veel duurder. Een tweedehands multimaus kost niet zo gek veel ( 75euro ) en per lok kost het je 25 euro extra. Ik koop op beurzen soms loks van 30 tot 50 euro en dat werkt perfect.nico42 schreef:Hallo Hans,
Ik rij zelf ook analoog en gebruik 1 trafo voor de hoofdbaan en 1 trafo voor de binnensporen en dan moet je wat Jos zegt de sporen scheiden van elkaar.
Ik vind het voordeel van analoog dat omdat digitaal heel populair is je tweedehands goedkoop aan spullen kunt komen voor analoog.
Op marktplaats of misschien heeft een forumlid hier nog wel een goede trafo voor je eventueel?
Met 2 trafo s kun je idd twee treinen tegelijk laten rijden geen probleem
Niet om het één of ander, maar op mijn baan(tje) rijden 6 treinen automatisch.FidOo schreef:Idd de mensen hier boven hebben gelijk. Analoog met gescheiden stroomkringen werkt gewoon. Alleen is digitaal rijden ook echt niet zo veel duurder. Een tweedehands multimaus kost niet zo gek veel ( 75euro ) en per lok kost het je 25 euro extra. Ik koop op beurzen soms loks van 30 tot 50 euro en dat werkt perfect.nico42 schreef:Hallo Hans,
Ik rij zelf ook analoog en gebruik 1 trafo voor de hoofdbaan en 1 trafo voor de binnensporen en dan moet je wat Jos zegt de sporen scheiden van elkaar.
Ik vind het voordeel van analoog dat omdat digitaal heel populair is je tweedehands goedkoop aan spullen kunt komen voor analoog.
Op marktplaats of misschien heeft een forumlid hier nog wel een goede trafo voor je eventueel?
Met 2 trafo s kun je idd twee treinen tegelijk laten rijden geen probleem
Plus dan kun je echt onafhankelijk van elkaar rijden en wil je meer als 2 loks besturen kan dat zonder gedoe.
Heb je daar dan eventueel een foto van en/of een tekening van hoe je dat gedaan hebt??william schreef:
Niet om het één of ander, maar op mijn baan(tje) rijden 6 treinen automatisch.
En dit is op een analoge baan - met 2 trafo's en wat printjes - en m.i. zonder gedoe.
Het kan dus wel.
Groeten,
William
Precies, mijn baan wordt bestuurd middels het analoge bloksysteem van Mecktronics.Wim Ros schreef:Dat is toch niet zo moeilijk analoog, dat noemen wij insiders een analoog bloksysteem.
Mecktronics is een aanbieder van zo'n systeem, of je maakt het zelf met wat meuk van bijvoorbeeld Conrad. Bezetmelders en afrem en optrek schakelingetjes.
Mvg
Wim