Vraag: Wie kan even makkelijk uitleggen,
hoe je met 2/3 treinen apart op een baan kan laten rijden zonder een digitaalkastje,
kan dit?
Ik had iets gehoord met iets van je rails isoleren ofzo iets,
Niels
Rijden op 1 baan met 2 treinen
Rijden op 1 baan met 2 treinen
Laatst gewijzigd door Mini-trix op 28 feb 2011 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vraag #2
Dat kan. Voor elk deel van je baan een aparte trafo, en zorgen dat die aparte delen volledig elektrisch los staan van elkaar, bijv. mbv isolatielasjes. Zoek eens op het forum, deze vraag komt vaker langs.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Vraag #2
Dus als je een baan hebt met 2 wissels en als je daar die isolatielasjes tussen doet kan je apart rijden?
Niels
Niels
Re: Rijden op 1 baan met 2 treinen
Ja dat kan. light er wel aan wat je bedoelt.
om met wissels ervoor te zorgen dat je meer treinen kunt gebruiken, in iedergeval bij fleischman rails vind je hier: de zogenaamde denkende wissels http://www.nproject.org/nl/modelspoor/f ... ssels.html
Als je bv dubbelspoor hebt en die verbonden hebt met een wissel, dan kun je aan de wissel 2 plastic rail lasjes zetten, maar dan heb je wel een 2e trafo nodig voor de andere baan.
Wil je dan van de buiten baan naar de binnen baan rijden of andersom, moet je bijde trafos dezelfde kant op zetten zodat de trein gewoon over die wissel heen kan.
om met wissels ervoor te zorgen dat je meer treinen kunt gebruiken, in iedergeval bij fleischman rails vind je hier: de zogenaamde denkende wissels http://www.nproject.org/nl/modelspoor/f ... ssels.html
Als je bv dubbelspoor hebt en die verbonden hebt met een wissel, dan kun je aan de wissel 2 plastic rail lasjes zetten, maar dan heb je wel een 2e trafo nodig voor de andere baan.
Wil je dan van de buiten baan naar de binnen baan rijden of andersom, moet je bijde trafos dezelfde kant op zetten zodat de trein gewoon over die wissel heen kan.
Groeten Chris