Ook hier komt binnenkort een airbrush maar ik wil geen oliegedragen verf spuiten IVM de gezondheid.
Nu ben ik maandag bij een curses geweest en daar werd watergedragen aangeraden.
Nu weet ik alleen niet welke firma watergedragen verf in NS en DB kleuren heeft.\
Alvast bedankt.
Watergedragenverf.
-
Re: Watergedragenverf.
Als je er achter kunt komen welke ral kleuren dat zijn van de ns en db,dan zijn er wel genoeg merken die watergedragen verf verkopen.
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
Gewoon verf mengen tot jij tevreden bent.
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Ik gebruik Marubu DecorMatt acryl verf op waterbasis. Mits wat aanlengen tot een melkachtige substantie perfect geschikt voor spuitwerk. De verf is goedkoop en goed, te vinden hier bij de papierspeciaalzaak zoals AVA en Club.
En, zoals Bouwe al aangaf, kleuren meng je tot je zelf tevreden bent. Doe ik ook.
Argument? Geen 2 locomotieven op het spoor hebben hetzelfde geel of blauw of wat dan ook. Weer en vervuiling zijn de oorzaak; verbleken door licht, donkerder door regen of olie, bruiner door stof... , bewolkt of zonnig, noem maar op. En dan voor de oudere locomotieven? In ateliers bestelde men groene, blauwe of gele verf bij de plaatselijke verfboer op basis van voorbeeldstrookjes. Men ontving dan een kleur dat dicht in de buurt lag van wat het moest zijn, maar zelden helemaal perfect. Kortom, zelf mengen totdat je tevreden bent.
En als laatste argument: maak je baan niet te steriel, smetteloos perfect. Dat is SAAI. Meng je kleur op zicht en gevoel, en je baan zal beginnen leven.
En, zoals Bouwe al aangaf, kleuren meng je tot je zelf tevreden bent. Doe ik ook.
Argument? Geen 2 locomotieven op het spoor hebben hetzelfde geel of blauw of wat dan ook. Weer en vervuiling zijn de oorzaak; verbleken door licht, donkerder door regen of olie, bruiner door stof... , bewolkt of zonnig, noem maar op. En dan voor de oudere locomotieven? In ateliers bestelde men groene, blauwe of gele verf bij de plaatselijke verfboer op basis van voorbeeldstrookjes. Men ontving dan een kleur dat dicht in de buurt lag van wat het moest zijn, maar zelden helemaal perfect. Kortom, zelf mengen totdat je tevreden bent.

En als laatste argument: maak je baan niet te steriel, smetteloos perfect. Dat is SAAI. Meng je kleur op zicht en gevoel, en je baan zal beginnen leven.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)