Ik heb nu sinds kort een aantal DCC locs (1x Lenz 1x Selectrix, 1x FLM, 3x Kuehn N045) welke ik nu aan het programmeren ben.
Mijn eerste vraag gaat over de CV6 van Kuehn. De middelste spanning, als ik het goed begrijp is dat de spanning die gegeven word bij stap 14. Hierdoor krijg je een spanningskromme. Mijn vraag is vooral gericht aan de gebruikers die hier veel mee hebben geëxperimenteerd: Hoe stel je die nu goed af??
Ik heb eea geprobeerd en merk wel het verschil, maar vind het erg lijken op de optrekvertraging CV3. Wat is nu in het rijden het grote verschil met CV3? De loc gaat wat vertraagd naar de maximale spanning toe. Ik kan het ook helemaal verkeerd hebben begrepen

Mijn waardes die ik nu heb gekregen zijn:
CV2 op 4,
CV5 op 50,
CV6 op 25,
CV3 en CV4 op 15.
De tweede vraag is voor het ijken van de dcc locs. Om een analoge loc goed te kunnen ijken moet je deze voorzien van sleep en moet de loc in een warme conditie verkeren. De ijking moet ook een paar keer gebeuren als je pietje precies wilt wezen om de uitschieters eruit te halen.
Nu zijn DCC locs veel minder gevoelig hiervoor. Ik neem aan dat de loc dus niet warm gelopen hoeft te zijn voor het ijken. Maar die sleep? Is die nog wel nodig bij DCC? Omdat ik nu geen spoor heb om een sleep van 20 wagens te ijken gebruik ik nu de roco clean, lekker zwaar.
Even resume de vraag:
1) DCC locs ijken met of zonder sleep
2) DCC treinstellen ijken alleen de motorwagen of het hele treinstel
Ben benieuwd naar de tips

Groetjes