ook ik ga me maar eens voorstellen.
Ik had al een klein linkje lopen bij baanplan:
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=3689
Ik ben volgende week 28 december 38 jaar.
Ik kon uit Heerhugowaard en heb een gezinnetje, vrouw en twee dochters.
Ben vrijwillig brandweerman in Heerhugowaard en ben werkzaam als beroeps brandweerman in de Zaanstreek. (dus een brandweerkazerne mag natuurlijk niet ontbreken op mijn baanplan haha)..
Een jaar of 25 geleden had ik op zolder bij mijn ouders een (voor toen) een grote plaat met een minitrix trein rijden.
Van alles en nogwat er op, huisje boompje beestje, beetje verlichtingen in de huisjes e.d.
Maar door verhuizing van mijn ouders hebben ze de plaat weggedaan, de trein en rails er gelukkig wel afgehaald. (ik was er niet bij, omdat ik bij de marine zat en op de grote oceaan aan het varen was!).
Ze hebben alles bewaard in een mooie plastic doos.
Na een jaar of 23/25 zag ik een leuk treintje rijden rondom de kerstboom in een tuincentrum.
Zegt mijn moeder, er staat nog een doos met een trein op zolder.
Wist ik wel, maar noooit meer aan gedacht natuurlijk.
Vorige week de doos van zolder gehaald en alles een bekeken.
Nog wat huisjes en fabriekjes waren nog wel in goede staat, verder was er ook wel wat gebroken en stuk helaas.
Heb meteen samen met mijn pa alles even schoongemaakt en dingen die uit elkaar waren gevallen zijn weer in elkaar gezet.
Ziet er redelijk netjes uit gelukkig.
Ik had nog een oud locomotiefje die je kocht in een basispakket. Dus heel veel heb ik niet.
Het geheel begon wel meteen te kriebelen en ben meteen weer wat op forums gaan kijken en lezen.
Gelukkig leeft het nog behoorlijk, dus er is genoeg te lezen.
Ik heb meteen wat rails en nog een paar locs gekocht, misschien ff te snel, maar vooruit het blijft leuk!
Nu heb ik natuurlijk een eigenhuisje, met een (hele) grote zo goed als lege zolder.
Ik ga daar nu een start maken met een mooie nieuwe baan en ga dus mijn hobby na een jaar of 25 weer opppakken.
Ik las al dat er veel vernieuwd is, maar ook nog een hoop hetzelfde (erg leuk om te lezen).
Dus heb gister meteen hout en een Dremel gekocht (met kortingsstickers bij Praxis

Ik wil me wat meer in gaan lezen in het digitale tijdperk (vandaar ff te snel de locs gekocht, maar goed is ook weer aan te passen)..
Ik wil een schaduw station op niveau 0 maken, met daarboven een leuke baan.
Ik ga voor tijdperk III/IV heb een mooie tenderloc BR96 (heel erg mooi vindt ikzelf), een stoomloc BR78 en een dieselloc 7230.
Ik wil een kolen laadplek maken, met waterkranen en zand e.d. wat er bij hoort.
Of ik een draaischijf wil, weet ik nog niet, kost ook weer wat zag ik

Daarnaast wat bergen en een leuk station e.d.
Welke plaats of iets vindt ik persoonlijk niet zo erg belangrijk.
Ik vindt het leuk dat het tijdperk een beetje klopt en dat ik een goed uitziende baan ga maken.
Ik heb ook geen tijdslimiet, dus zal best een tijd kunnen duren. ook de kosten tellen mee natuurlijk, beetje binnen het budget houden zeg ik maar.
Ook wil ik wat beursen gaan bezoeken om iedeetjes op te doen en leuke dingen aan te schaffen.
Ik zal zo veel mogelijk mijn baan gaan bespreken op de link die ik gaf.
de site http://www.nproject.org/nl/ ga ik wel veel gebruiken denk ik, daar staat erg veel leuke en bruikbare info...
Als jullie meet hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Ook hier zal ik jullie wel eens gaan raadplegen, vooral het digitale gedeelte denk ik. Daar ben ik nog niet zo erg in thuis.